وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

زود انزالی چیست و راه های درمان ؟

زود انزالی, درمان زود انزالی

زود انزالی

زود انزالی

زودانزالی یکی از اختلالات جنسی است که به آن انزال زودرس نیز می‌گویند. این اختلال در مردها شایع است و هنگامی که مرد در رابطه جنسی با همسر، قبل از ارضا شدن زن ارضا می‌شود، در واقع دچار مشکل  زود انزالی شده است.

داشتن یک جامعه درست و سالم نیاز به آرامش درونی خانواده‌ها دارد. رضایت رابطه جنسی بین زن و مرد در این بین یکی از مهم‌ترین عامل‌های ثبات جامعه است. امروزه تعداد زیادی از زنان و بویژه مردان برای مشکلات ناتوانی جنسی به کلینیک سلامت خانواده مراجعه می‌کنند، که عدم درمان این موضوع مهم، می‌تواند به افسردگی و اضطراب در زوجین و اثرات مخرب آن در جامعه ختم شوند.

در کشور آمریکا 25 تا 40 درصد مردان دچار زودانزالی هستند که بنا بر اظهارات متخصصین این درصد در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست.

زود انزالی, درمان زود انزالی

زود انزالی

زمان طبیعی که یک مرد می‌تواند به ارگاسم برسد با توجه به سن و شرایط، بین 3 تا 10 دقیقه است، که برای مردان جوان بطور متوسط 5 دقیقه است. گاهی انزال زودرس بخاطر پرهیز طولانی از رابطه جنسی، طبیعی است. در صورتی که این مشکل همیشگی است به عدم رضایت شخص یا شریک جنسی او ختم می‌شود و بیشتر مشاجره‌ها به همین علت اتفاق می‌افتد. درمان مشکلات جنسی گام مهمی در آرامش خانواده و جامعه است.

با وجود اینکه آقایان تمایل به مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم دارند ولی در واقع این اصلا مهم نیست و کیفیت و شدت ارگاسم اهمیت بیشتری دارد، چرا که گاها در رابطه جنسی طولانی، کیفیت ارگاسم برای مرد رضایت بخش نبوده. رسیدن هم‌زمان طرفین به ارگاسم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

متخصصان مسایل جنسی یا سکسولوژی می‌گویند، انتظارات جنسی باید واقع‌گرایانه باشند و گاها خیلی‌ها بر اساس فیلم‌های پورن که اساسا غیرواقعی هستند سطح انتظارات خود را بیان می‌کنند که این درست نیست.

زود انزالی, درمان زود انزالی

نشانه و علت های زود انزالی

بسته به نوع شرایط محیطی و سنی تنوع مشکلات جنسی نیز متفاوت است. این دلایل می‌توانند روحی, یا جسمی یا به علت مصرف دارو یا تغذیه نادرست باشد. از مهمترین‌های علت زود انزالی از نظر روحی، می‌توان به اضطراب, افسردگی, احساس گناه, مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر یا به علت موضوعات پزشکی مانند مشکلات هورمونی و آسیب‌های جسمی و عوارض جانبی دارو، کم خوابی، دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، عدم تعادل هورمونی و مسائل مربوط به پروستات باشد. گاها مرد هیچ کنترلی بر‌ روی ارضا‌شدن خود ندارد یا با میزان تحریک کم و برخلاف میل مرد ارضا می‌شود.

سیگار کشیدن, قلیان و دخانیات نیز می‌توانند باعث اختلالات جنسی شوند و ترک آنها در داشتن یک رابطه جنسی سالم تاثیرگذار است.

زود انزالی, درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

راه‌های زیادی برای درمان زودانزالی وجود دارد. این درمان‌ها عبارتند از :

  • درمان‌های دارویی زود انزالی
  • درمان‌های ورزشی زودانزالی
  • درمان‌های گیاهی زود انزالی
  • درمان‌های روانی زود انزالی

شناخت جنسی زوجین از همدیگر یکی از مهمترین نیازهای هر رابطه است. توجه به احساسات یکدیگر، صبر و حوصله و بیان احساسات و لمس و پیش‌نوازی یکدیگر قبل از رابطه جنسی بسیار حائز اهمیت است.

زود انزالی, درمان زود انزالی

درمان زود انزالی با دارو  (قرص های تاخیری)

بهتر است قبل از مصرف خودسرانه دارو و قرص‌های تاخیری به پزشک اورولوژی و یا حتی متخصصین سکس تراپی مراجعه کرد. این داروها باید سه ساعت پیش از نزدیکی مصرف شود و در در اکثر موارد رضایت بخش بوده‌اند.

از قرص‌های درمان زود انزالی می‌توان به: داپوکستینتادافیلسیالیس“، سیلدنافیلویاگرا“، واردنافیللویترا” اشاره کرد.

قرص‌های دیگری مانند جگوار و ویگادول نیز تنها وظیفه‌شان افزایش میل جنسی است و البته عوارض جانبی زیادی هم دارند.

ترکیب موجود در این داروها سطح نیتریک اکسید خون را افزایش می‌دهند. این ترکیب شیمیایی با بازکردن عروق موجب روان تر شدن گردش خون در رگ‌ها می‌شود.

درواقع نوع کارکرد این نوع داروها بدین‌گونه است که با افزایش جریان خون در آلت تناسلی مرد موجب عملکرد بهتر آن می‌شود.

واقعیت این است که هیچ دارویی بدون عارضه نیست و بهتر است برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی داروهای زود انزالی با پزشک مشورت کنید.

عوارض قرص‌های تاخیری : سردرد، بدن درد، مشکلات گوارشی، سرگیجه، تغییر در بینایی، سرخ شدن، گرفتگی و یا آبریزش بینی.

زود انزالی, درمان زود انزالی

استفاده از اسپری تاخیری

یکی دیگر از روش‌های درمان زود انزالی استفاده از اسپری‌های تاخیری است که با بی حس کردن آلت مرد، موجب به تاخیر افتادن ارگاسم و افزایش زمان رابطه جنسی و رضایت شریک جنسی می‌شود. اما این بی حسی با کم شدن لذت مرد همراه است.

طریقه استفاده از اسپری تاخیری : 15 تا 20 دقیقه قبل از روابط جنسی در محل ختنه گاه (دقت کنید فقط همین محل) و به مدت 5 ثانیه اسپری کنید و بعد از گذشت زمان موردنظر، آلت را با آب ولرم و کمی شامپو بشویید تا ایجاد بی حسی برای خانم نکند. فراموش نکنید که نباید به داخل پیشآبراه، به بدنه آلت و یا بیضه ها اسپری کنید.

متاسفانه سودجویان با استفاده از نوع تقلبی این نوع محصولات و با قیمت‌های ارزان، موجب مشکلات بیشتر جنسی می‌شوند.

عوارض اسپری تاخیری : ایجاد حساسیت در عضو تناسلی مرد و زن، بی حسی طولانی مدت، مشکلات بعدی در نعوظ و یا گاها عدم نعوظ و ایجاد عفونت در دستگاه تناسلی زنان ( قارچ واژن) اشاره کرد.

زود انزالی, درمان زود انزالی

استفاده از کرم تاخیری و ژل تاخیری

کرم و ژل‌های تاخیری با بلوک کردن هدایت عصبی مانع انتقال تحریک حسی از اعصاب آلت شده و در نتیجه مدت زمان رابطه جنسی افزایش پیدا می‌کند. اما باز هم تاکید می‌کنیم استفاده از مواد شیمیایی به طور مداوم و نادرست می‌تواند باعث نتایج برعکس شود و باعث بی‌حس شدن آلت تناسلی شما شوند و شهوت و نعوظ از بین برود. قبل از خرید ژل تاخیری یا خرید کرم تاخیری حتما با تحقیق و از مراکز معتبر خریداری کنید.

شیوه استفاده از کرم و ژل تاخیری : بعد از استفاده از این مواد بصورت ماساژ دادن، حتما قبل از نزدیکی چندین بار آلت خود را شستشو دهید، البته بدون استفاده از ماده شوینده. اگر میخواهید بلافاصله به نزدیکی بپردازید حتما از کاندوم استفاده کنید چراکه این مواد از طریق مخاط واژن خیلی سریع جذب می‌شوند و باعث بی‌حسی شریک جنسی و عدم رضایت او می‌شود. بهتر است آلت را با ژل ماساژ دهید و 30 دقیقه بعد آلت را کاملا شستشو دهید البته از ماده شوینده استفاده نکنید.

زود انزالی, درمان زود انزالی

استفاده از کاندوم

کاندوم “Condom” پوششی کشسان است که به عنوان یک مانع فیزیکی از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با اندام شریک جنسی او و ورود اسپرم به دستگاه تناسلی زن جلوگیری می‌کند. همچنین کاندوم با کم کردن سطح اصطکاک آلت باعث کمتر تحریک شدن آلت می‌شود و زمان رابطه جنسی افزایش پیدا می‌کند. انواع کاندوم برای زنان و مردان وجود دارد.

کاندوم‌های تاخیری نیز هستند که اساس کارکرد کاندوم های تاخیری بی‌حس شدن آلت می‌باشد که ناشی از مواد بی‌حس کننده از جمله لیدوکایین می‌باشد.

از دیگر استفاده‌های کاندومپیشگیری از بارداری و همچنین جلوگیری از انتقال میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا و انتقال بیماری‌های آمیزشی به کار می‌رود. سطح برخی کاندوم‌ها برای بالا بردن اطمینان در جلوگیری از بارداری، از مایع اسپرم‌کُش پوشیده شده‌است.

زود انزالی, درمان زود انزالی

درمان زود انزالی با گیاهان دارویی

درمان‌های گیاهی و طب سنتی به علت عوارض جانبی کمتر و اینکه برگرفته از طبیعت هستند مفیدتر از سایر درمان‌هاست. در این قسمت به درمان‌های گیاهی زودانزالی می‌پردازیم. 

  • هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبرهندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان انزال زودرس است.
  • نوشیدن روزانه دو بار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است.
  • نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است.
  • عسل و زنجبیل در درمان انواع ناتوانی های جنسی موثر هستند.
  • ترشی ها و خوراکی های ترش مزه باعث بروز انزال زودرس می شوند.
  • خرفه، کنجد سیاه، اسپند و گشنیز نیز مفید هستند و بهتر است بر اساس مزاج اشخاص و تشخیص طب سنتی استفاده شوند.

درمان زودانزالی با زنجبیل : برای هر وعده قبل از رابطه 5 گرم یعنی یک قاشق چای خوری با یک استکان عسل مخلوط و روزی 3 قاشق مربا خوری مصرف کنید.

ترکیب قرنفل، عود، فلفل، زعفران : برای دیر انزال شدن و رفع سستی کمر از هرکدام که نرم و ساییده شده‌اند 10 گرم را با 250 گرم عسل و 1 گرم زعفران مخلوط و روزی 3 قاشق مرباخوری بخورید.

ترکیب زعفران، زیره، مغز گردو یا بادام : برای قدرت و افزایش میل جنسی و رفع ناتوانی جنسی می‌توانید 1 گرم زعفران را با 10 گرم زیره و 100 گرم مغز گردو یا بادام که خوب کوبیده و نرم شده را با 250 گرم عسل مخلوط و روزی 2 قاشق بعد از صبحانه و شام بخورید.

ترکیب قدامه شیرازی، تخم شاهی، پیاز : برای زیاد شدن شهوت 15 گرم قدامه شیرازی و 50 گرم تخم شاهی و پیاز را بکوبید تا با هم ترکیب شوند و آنها را با 250 گرم عسل مخلوط و روزی 3 قاشق مرباخوری بخورید.

ترکیب مومیایی و عسل : مومیایی “MUMY” ماده ای است که از میان سنگهای کوهستانی یا از درون چشمه های آب تراوش
می شود. شکل آن سیاه براق، بدون نا خالصی و بدون بوی بد می باشد. مقدار 2 دانه‌ی جو مومیایی را با 40 گرم عسل مخلوط کنید تا حل شود و تا 3 روز میل کنید. مومیایی ماده‌ای بسیار مقوی و کمیاب است.

ترکیب آب لیمو با عسل : برای رفع خستگی جنسی و جبران مقداری از انرژی از دست رفته، خوردن یک لیوان آب لیمو با عسل پس از هر بار آمیزش جنسی موثر است.

ورزش درمان زودانزالی – درمان زود انزالی با تقویت عضلات کف لگن

درمان زود انزالی

تقویت عضلات کف لگن یا ناحیه پرینه هم در درمان زود انزالی کمک شایانی می‌کند. در این روش شخص باید روزانه چند بار و هر دفعه به مدت چند دقیقه عضلات ناحیه شکم و کف لگن را پشت سر هم شل و منقبض کند. این تمرین به مرور باعث تقویت این عضلات شده و به فرد این توانایی را می‌دهد که کنترل بیشتر و بهتری در انزال داشته باشد.

زود انزالی, درمان زود انزالی

 توصیه های دیگر  بهبود رابطه جنسی

افزایش رابطه جنسی : برای رفع زود انزالی می توان تعداد رابطه جنسی را در طول هفته افزایش داد. در این حالت زمان رابطه جنسی افزایش پیدا می‌کند.

ارضا شدن قبل از شروع : اگر بعد از مدت طولانی میخواهید رابطه طولانی داشته باشید باید یکبار ارضا شوید و چند ساعت بعد می‌توانید افزایش مدت زمان ارضا شدن را تجربه کنید.

حالت زن و مرد در هنگام رابطه : قرار گرفتن مرد روی زن باعث زودتر ارضا شدن مرد می‌شود. بهترین حالت افزایش زمان رابطه جنسی قرار گرفتن مرد زیر زن است. به پشت بخوابید و شریکتان روی شما قرار بگیرد و کنترل حرکات را به دست او بدهید.

حالت پهلو به پهلو : این پوزیشن رابطه جنسی نیز می‌تواند در افزایش مدت انزال تاثیر گذار باشد بدین‌شکل که یا روبروی هم قرار بگیرید. یا همسر شما به شما پشت کند.

فشار داد آلت : هنگامی که مرد به ارگاسم نزدیک می‌شود می‌تواند سر آلت خود را قبل از اینکه حساس شود فشار دهد و از هر گونه تمرکز روی احساسات جنسی بپرهیزد تا احساس ارگاسم برگشت داده شود و فرد مجدد می‌تواند طول زمان رابطه جنسی را افزایش دهد.

توقف و شروع : این روش را می‌توان یکی از بهترین و موثرترین حالات دانست که در انگلیسی به start & stop معروف است. در این روش مرد شروع به نزدیکی با زن می‌کند و قبل از احساس انزال آلت خود را خارج می‌کند و برای مدت کوتاهی بدون هیچ فعالیت جنسی می‌ماند تا حس از بین رود و مجدد شروع به نزدیکی می‌کند و این می‌تواند تا دقیقه‌ها ادامه داشته باشد و باعث لذت جنسی زن و مرد شود. اگر به چشم یک تمرین به این حرکت نگاه کنید می‌توانید بعد از مدت کوتاهی زمان رابطه جنسی را افزایش دهید.

حنا و رابطه جنسی : حنا با زخیم‌تر کردن پوست آلت شما باعث اصطکاک کمتر می‌شود در نتیجه باعث کاهش تحریک جنسی می شود و انزال به تاخیر می‌افتد.

شیوه استفاده از حنا : آلت را با آب‌و‌صابون شسته و بعد به حالت نعوظ درآورید و در همین حالت با حنا ماساژ دهید. پس از حدود 1 دقیقه آلتتان را مجددا با آب ولرم شستشو دهید.

فشار دادن پرینیوم : به محدوده میان منطقه تناسلی و مقعد میان‌دوراه یا پرینیوم “Perineum” گفته می‌شود. اگر بتوانید این نقطه را پیدا کنید و فشار دهید از ارضا شدن شما جلوگیری می‌کند.

پایین کشیدن بیضه ها : در هنگام نزدیک شدن حالت انزال بیضه‌ها به بدن زن نزدیک می‌شوند که در این حالت شریک جنسی شما می‌تواند با پایین کشیدن بیضه‌های شما به آرامی انزال را به تاخیر بیندازد.

استرس : استرس داشتن و عدم تمرکز در حین رابطه جنسی یکی از اثرگذارترین ایجاد زودانزالی است. سعی کنید آرام باشید و قبل از شروع با نوازش عادت کنید و تمرکز کافی را بدست آورید.

فکر نکردن به ارگاسم و صحنات فیلم‌های پورن و کلیپ‌های جنسی : این نوع تفکرات باعث ایجاد هیجان در شما می‌شود و تسلط خود را بر حرکات خود از دست میدهید و این نکته را فراموش می‌کنید که واقعیتی در فیلم‌های جنسی نیست. بهتر است از دیدن این فیلم ها و توقعات غیر طبیعی دست بکشید.

منبع : وب سایت بروز – مسائل جنسی

درمان زود انزالی با گیاهان داروییقرص درمان زود انزالیداروهای درمان زود انزالیدرمان زود انزالی بدون دارودرمان زود انزالی با حنازود انزالی در زناندرمان زود انزالی با ورزشزود انزالی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *