وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

سرطان روده Colon cancer | دومین سرطان شایع در بین خانم ها !

Colon-cancer
سرطان روده Colon cancer

سرطان روده بزرگ دومین سرطان شایع در زنان و چهارمین سرطان شایع در مردان ایرانی است.

دکتر علی تقی‌زاده امروز 30 بهمن ماه در سمینار علمی تازه‌های سرطان روده بزرگ (کولورکتال) که در هتل هما شماره دو مشهد برگزار شد، در خصوص سونامی سرطان که اخیرا بسیار مطرح است، اظهار کرد: طبق آمار گزارش شده در دو هفته گذشته اعلام شد که از هر دو انگلیسی در طول عمر خود، یک نفر به سرطان مبتلا می‌شود؛ خوشبختانه هنوز ایران به این آمار نرسیده است.

وی اضافه کرد: این موضوع ناشی از وضعیت بهداشت و درمان مناسب در انگلیس است؛ با بهبود وضعیت بهداشت و درمان، طول عمر نیز بیشتر شده و زمانی که امید به زندگی بیشتر می‌شود احتمال ابتلا به سرطان نیز بیشتر خواهد شد.

تقی‌زاده افزود: در سال‌های آینده امید به زندگی در کشور ما نیز افزایش خواهد یافت و این مشکلی است که در حال حاضر باید به فکر آن بود؛ در آینده آمار سرطان در کشور افزایش خواهد یافت به همین دلیل باید در حوزه تشخیص زودرس،‌ آموزش و افزایش تجهیزات درمانی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود.

تقی‌زاده در خصوص شیوع سرطان روده بزرگ در ایران، گفت: 10 درصد از سرطان‌ها در کشور مربوط به روده بزرگ است که وضعیت ایران در این مورد مشابه دیگر کشورها یا حتی کمتر است زیرا سبک زندگی اهمیت بسیار زیادی در شیوع این سرطان دارد.

دبیر علمی این سمینار افزود: کم‌تحرکی، مصرف موادغذایی پرکالری، عدم ورزش، مصرف زیاد گوشت و چربی اشباع شده باعث ایجاد این نوع سرطان در افراد شده و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت روز به روز در کشور و جهان افزایش خواهد یافت.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه بخش آموزشی سرطان تا حد زیادی مغفول باقی مانده است، گفت: غربالگری بیش از آموزش و پیشگیری از سرطان هزینه می‌برد و آموزش و پیشگیری از سرطان مقرون به صرفه‌تر است.

وی در خصوص برگزاری سمینار، افزود: این همایش علمی یک روزه‌ برای اولین بار در مشهد برگزار شده و هدف نهایی از برگزاری آن این است که تشخیص و درمان روز به روز افزایش یافته و به علم روز پزشکی برسد؛ در واقع برای درمان سرطان‌ها به توافق نظر برسند.

تقی‌زاده افزود: قرار بر این است که این سمینار سالانه یک مرتبه برگزار شود تا اطلاعات در خصوص درمان و تجهیزات به روز گردد؛ سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالیت‌های کمتری در این خصوص دارند که می‌توانند به عنوان یک بازوی اقتصادی در درمان و تشخیص سرطان‌ها نقش خود را ایفا کنند.

منبع : asriran.com
گردآوری و بازنشر » berroz.com

سرطان روده Colon cancer | دومین سرطان شایع در بین خانم ها !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *