وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

سلامتی و شادابی با شربت طبیعی عسل

سلامتی و شادابی, شربت طبیعی, کاهش نفخ شکم, افزایش قدرت بدن, درمان گلو درد, کاهش وزن, لاغری, تناسب اندام, شربت عسل, خواص عسل, خواص درمانی عسل, فواید شربت عسل

سلامتی و شادابی, شربت طبیعی, کاهش نفخ شکم, افزایش قدرت بدن, درمان گلو درد, کاهش وزن, لاغری, تناسب اندام, شربت عسل, خواص عسل, خواص درمانی عسل, فواید شربت عسل
شربت عسل به خاطر خواص عالی عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از تجمع کلسترول بد خون و بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

مصرف آب فواید بسیاری برای بدن دارد که این نکته بر کسی پوشیده نیست. در واقع، توصیه می شود روزانه مقدار کافی آب نوشیده شود تا تا نیاز بدن برای اعمال حیاتی اندام های مختلف تامین گردد. البته می توان مواد طبیعی دیگری به آب اضافه کرد و از خواص عالی آنها بهره مند شد.
در این باره ” عسل” جایگاه ویژه ای دارد و فواید بی نظیر آن در کنار طعم شیرین باعث شده تا از زمان های بسیار قدیم به عنوان دارو کاربرد داشته باشد. مخلوط کردن کمی عسل در آب و نوشیدن روزانه این شربت به بهبود سلامتی کمک کرده و از ابتلا به بسیاری بیماری ها پیشگیری می کند. اگر بدانید که پس از نوشیدن این شربت چه اتفاقاتی در بدن می افتد حتما آن را در برنامه روزانه جای می دهید.

خداحافظی با نفخ معده

نفخ، ورم و گاز معده جز رایج ترین مشکلاتی است که بسیاری افراد از آنها رنج می برند. در بیشتر موارد، این علائم به دلیل اسیدی شدن بدن ناشی از تغذیه نادرست ایجاد می شود. خوردن یک قاشق عسل رقیق شده در آب ولرم به رفع آن کمک می کند.

مقاومت سیستم ایمنی

زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود، زمینه ابتلا به بیماری های تنفسی و انواع عفونت ها افزایش می یابد. یک روش ساده و مؤثر برای تقویت قدرت دفاعی بدن، مصرف عسل طبیعی همراه با آب ولرم است.
عسل حاوی آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به دفع باکتری های مضر کمک می کند بدون اینکه آسیبی به فلور روده ای برساند. به علاوه، مانند یک آتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و آنتی اکسیدان های مهمی دارد که مانع از فعالیت رادیکال های آزاد می شود.

سم زدایی از بدن

شربت ولرم عسل یکی از بهترین راهکارها برای رفع مواد زائد بدن است. تحریک دفع این مواد در سم زدایی بدن مؤثر است و با پاکسازی روده بزرگ به عملکرد بهتر آن کمک می کند. همچنین افزودن چند قطره آبلیمو به این شربت نیز ادرار را زیاد می کند و سلامت مجاری ادراری را بهبود می دهد.

کاهش وزن

شیرینی عسل باعث شده تا بسیاری افراد تصور کنند در صورت تمایل به کاهش وزن نباید آن را مصرف کرد. باید توجه داشت که بین شکر سفید تصفیه شده و این خوراکی طبیعی که سرشار از ریز مغذی های سالم است تفاوت وجود دارد.
نوشیدن شربت عسل تمایل به تنقلات شیرین را کاهش می دهد و نسبت به شکر تصفیه شده می تواند تا 64% کالری بدن را ذخیره کند. حذف شکر سفید از برنامه غذایی در کاهش وزن بسیار مؤثر است. البته رژیم غذایی مناسب و عادات زندگی نیز باید مورد توجه باشد.

تامین انرژی بدن

شربت عسل مانند یک نوشیدنی انرژی زا طبیعی عمل می کند و بازده جسمی و ذهنی را افزایش می دهد. این نوشیدنی آب مورد نیاز بدن را تامین کرده و مقدار قند و هیدرات های کربن آن انرژی را تحریک می کند بدون اینکه عارضه جانبی در پی داشته باشد.

تسکین گلو درد

خواص آنتی بیوتیکی عسل به مقابله با بسیاری باکتری های عامل عفونت های گلو و آلرژی کمک می کند. شربت عسل دارویی طبیعی و مفید برای درمان سرفه و سرماخوردگی است زیرا تاثیر آرام بخشی و ضدویروسی عسل کاملا تایید شده است. عسل مانند یک محافظ عمل می کند وآب ولرم تحریکات را تسکین می دهد.

پیشگیری از بیماری های قلبی

این نوشیدنی دلچسب تاثیر بسیار مثبتی بر سیستم قلبی عروقی دارد. تامین فلاونوئیدها و دیگر آنتی اکسیدان های موجود در عسل مانع از اکسایش کلسترول بد در عروق می شود که در نتیجه از تصلب شریان ها پیشگیری می کند. به علاوه، شربت عسل خطر بروز سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr | ترجمه : قدس آنلاین– مریم سادات کاظمی

گردآوری و بازنشر : berroz.com

سلامتی و شادابی, شربت طبیعی, کاهش نفخ شکم, افزایش قدرت بدن, درمان گلو درد, کاهش وزن, لاغری, تناسب اندام, شربت عسل, خواص عسل, خواص درمانی عسل, فواید شربت عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *