وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آیا شکستن انگشتان دست ضرر دارد

آیا شکستن انگشتان دست ضرر دارد

خیلی از افراد عادت دارند که انگشتان خود را بشکنند و حس خیلی خوشایندی نسبت به این کار دارند. به طوری که 25 تا 45 درصد از افراد این کار را انجام می‌دهند. آیا این کار برای مفاصل ما ضرر دارد؟

آیا شکستن انگشتان دست ضرر دارد

دانشمندان با بررسی این باور قدیمی که صدا آوردن یا شکستن انگشتان دست باعث ابتلا به ورم مفاصل یا همان آرتروز می‌شود، هیچ رابطه‌ای بین این دو نیافتند.

شکستن انگشتان دست

خوشبختانه هیچ شواهدی در ارتباط با شکستن قولنج انگشتان دست و خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی و مشکلات مرتبط با آن وجود ندارد. در بدترین حالت منجر به کاهش قدرت انگشتان دست برای نگه داشتن اشیاء می‌شود.

نکته : کارشناسان اعلام کردند که اگر پس از شکستن انگشتان، درد غیرمعمول یا ورم دست را تجربه کردید باید توسط یک متخصص ارتوپدی معاینه شوید.

 

بیشتر مطالعه نمایید

تاثیر بالا و پایین رفتن از پله‌ها بر مفصل زانو

 

حال سوال این است که وقتی شما انگشتان خود را می شکنید، چه چیزی باعث ایجاد صدا می شود؟

دلایل مختلفی باعث بروز این صداها می شود که در اینجا یک مورد را بیان می کنیم که البته یک فرضیه است و به اثبات قطعی نرسیده است :

 

آیا شکستن انگشتان دست ضرر دارد

دانشمندان می گویند مایع شفافی در مفاصل بدن شما وجود دارد که همانند یک روغن عمل کرده و باعث لغزیدن مناسب مفاصل روی هم می شود (یعنی مفاصل را روغن کاری می کند).

این مایع لغزنده درون یک پوشش یا کپسول است و حاوی گازهای اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن است.

موقع شکستن انگشتان دست، مفصل انگشت تا آخرین حد خودش باز می شود. در حقیقت وقتی شما مفصل خود را به اصطلاح می شکنید، باعث کشیدگی کپسول مفصل می شوید و در نتیجه گازهای محلول از این مایع جدا شده و سریعاً خارج می شوند و حباب هایی را تشکیل می دهند. تولید این حباب ها باعث ایجاد صدا می شود.

برای صدا کردن مجدد همان مفصل، باید صبر کنید تا گازهای خارج شده به مایع مفصلی برگردند.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *