وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

طرز تهیه خیار شور خانگی

طرز تهیه خیار شور خانگی | آموزش درست کردن خیارشور , نحوه درست کردن ترشی , آموزش آشپزی , سایت آشپزی , کدبانو , خیارشور صنعتی , درست کردن انواع ترشی khiyar shor khanegi-berrozir
طرز تهیه خیار شور خانگی

خیار شور یکی از پر مصرف ترین مواد در آشپزخانه است . متاسفانه امروزه تهیه خیارشور در کارخانجات با استفاده از مواد شیمیایی و راهکار های صنعتی باعث بد طعم شدن و نرم شدن بیش از حد خیار شورهای موجود در بازار گردیده . پس چه بهتر که با دستوری بسیار ساده در منزل این خیار با نمک را تهیه کنیم.

مواد لازم:

خیار قلمی …. یک کیلو
سیر …. 3 حبه
فلفل سبز …. 2 عدد
سرکه …. 2 ق غ
ترخون …. تازه 2 شاخه خشک 1 ق غ
شوید …. تازه 2 شاخه خشک 1 ق غ
آب نمک …. به میزان لازم
طرز تهیه:
1 – نمک را در آب ریخته روی حرارت بگذارید تا نمک کاملا در آب حل شود . توجه کنید که میزان شوری آب نمک باید مانند آب برنج باشد به میزانی که مزه آن به تلخی نرود.تقریبا برای هر لیتر آب دو قاشق غذا خوری نمک مناسب است. این نکته در تهیه خیار شور بسیار مهم است.
2 – خیار های قلمی را در ظرفی مناسب که در داشته باشد و در آن کیپ شود بریزید لابه لای آن ترخون و شوید را به همراه سیر و فلفل بریزید (میتوانید از فلفل ترشی نیز که از قبل آماده دارید استفاده کنید). آب نمک را که از قبل آماده کردید و خنک شده است را به همراه دو قاشق غذاخوری سرکه تا روی مواد بریزید یک تکه نان بر روی ظرف بگذارید و در ظرف را به گونه ای که هوا وارد آن نشود ببندید.
3 – ظرف را در جای گرم قرار دهید . اگر جای ظرف گرم باشد خیار شور شما سه روزه آماده است.
چند نکته:
1 – هرچه آب شور تر باشد خیار شور ترد تر میشود ولی شوری زیاد هم باعث بد طعم شدن خیار شور میشود پس در اندازه نمک دقت کنید.
2 – میتوانید در ظرف را یک کیسه بکشید و سپس در را روی آن ببندید تا هوا کمتر وارد آن شود.
3 – اگر بعد از باز کردن در ظرف روی آن کپک زده بود مشکلی در خیار شور شما ایجاد نشده است کپک را با دقت از روی ظرف جمع کنید و خیار شور را با خیال راحت استفاده کنید.
4 – پس از آماده شدن خیار شور را در همان آب نمک در یخچال نگهداری کنید.

منبع : peymooneh.com

بازنشر » berroz.com

طرز تهیه خیار شور خانگی | آموزش درست کردن خیارشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *