وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علائم سرطان معده | Stomach cancer

Stomach cancer
علائم سرطان معده | Stomach cancer

یک متخصص آنکلوژی علائم ابتلا به سرطان معده را تشریح کرد و گفت: در صورت مراجعه به موقع بیمار به پزشک می‌توان این نوع از سرطان را که کشنده‌ترین نوع است تشخیص و درمان کرد.

حسین محرابی افزود: علائم سرطان معده به گونه‌ای است که ممکن است در ابتدا مشخص نباشند به همین دلیل بروز هر نشانه‌ای می‌تواند زنگ خطر محسوب شود.

وی گفت: با این وجود رایج‌ترین علائم این سرطان، احساس ناراحتی در معده، احساس سیری یا نفخ پس از یک وعده غذایی کوچک، حالت تهوع و استفراغ و کاهش وزن است.

این متخصص آنکلوژی افزود: سن از فاکتورهای موثر در ابتلای افراد به سرطان معده است چرا که بسیاری از بیماران مبتلا 70 سال به بالا هستند.

محرابی گفت: همچنین مردان بیش‌ از زنان به سرطان معده مبتلا می‌شوند به همین دلیل این سرطان در مردان رتبه اول و در زنان پس از سرطان سینه در رتبه دوم قرار دارد.

وی نوع غذایی که روزانه مصرف می‌شود را در ابتلا به این سرطان موثر دانست و گفت: افرادی که غذاهای دودی، شور یا ترشی بسیار مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان معده هستند.

محرابی استعمال دخانیات را نیز از فاکتورهای خطر دانست و افزود: احتمال ابتلای سیگاری‌ها به سرطان بیش‌ از افرادی است که سیگار نمی‌کشند.

این متخصص آنکلوژی گفت: با انجام آزمایش خون یا معاینه فیزیکی از سوی پزشک ،عکس‌برداری، آندوسکوپی و نمونه‌برداری می توان وجود سلول‌های سرطانی در معده را تشخیص داد.

منبع : علائم سرطان معده | Stomach cancer
گردآوری و بازنشر » berroz.com

علائم سرطان معده | Stomach cancer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *