وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علت ازدواج زنان زیبا با مردان زشت+عکس * ازدواج

علت ازدواج زنان زیبا با مردان زشت+عکس * ازدواج

نتایج یک تحقیق نشان داد علت ازدواج زنان زیبا با مردان زشت این است که مرد‌ها به دنبال حامی نیستند و به زیبایی اهمیت می‌دهند، اما زن ها، همسری می خواهند که به خوبی از آن‌ها حمایت کند. آنها از ظوهر، به قد و درآمد مرد توجه بیشتری دارند.

 

 

به گزارش شریان نیوز، از آنجا که خانم‌ها دنبال “مردی برای زندگی” هستند ممکن است کسی را انتخاب کنند که از نظر ظاهری پایین‌تر از خودشان باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این ازدواج‌ها، بسیار پردوام‌تر و مثبت‌تر است.
مرد‌ها حساسیت زیادی به زیبایی خانم‌ها دارند، اما زن‌ها از ظواهر، بیشتر به قد و درآمد مرد‌ اهمیت می‌دهند.

تحقیقات نشان می دهد که اگرچه افراد با ظاهر زیبا به سمت هم جذب می‌شوند و رابطه‌شان بسیار عالی به نظر می رسد، اما این وضعیت عموماً مبنی بر زوج‌های جوان است و زیبایی مطلق در مراحل اولیه رابطه اهمیت دارد.

نقش و تاثیر جذابیت ظاهری در مراحل بعدی رابطه و مثلا چند سال پس از ازدواج، دقیقا مشخص نیست و تقریباً یک راز است، اما یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ظاهر در این مراحل نیز  اهمیت دارد و تاثیرگذار است، اما به شکلی متفاوت از جذابیت های دوران اولیه.

در تحقیقات جدید دانشگاه تنسی، زیر نظر پرفسور جیمز مک نالتی، ۸۲ زوج جوان 20 تا 25 ساله که بین 6 ماه تا 3 سال پیش ازدواج کرده بودند شرکت داشتند. در بخشی از این برنامه تحقیقاتی، محققان گفتگوی هر زوج درمورد یک مشکل شخصی مانند غذا، شغل، مسافرت یا ورزش را به مدت ۱۰ دقیقه فیلمبرداری کردند تا بررسی کنند که زوج‌ها در مورد مشکلشان یکدیگر را حمایت می‌کردند و پشت هم را داشتند یا نه.

نتیجه، شوهران را به دو گروه تقسیم می کرد؛ منفی و مثبت. «این مشکل توست و خودت باید حلش کنی» و یا «من با توام، کاری از دستم برمی آید برایت انجام بدهم؟»
و نتیجه نهایی این که؛ زن هایی که از همسرانشان زیباتر بودند، بیشتر پاسخ مثبت را دریافت می کردند و به همین شکل نیز پاسخ می دادند.

به طور کل، در مواردی که زن، ظاهر بهتری نسبت به مرد داشت، زن و مرد مثبت‌تر رفتار می‌کردند.

اما در زوج‌هایی که مرد ظاهر بهتری نسبت به زن داشت، هر دو طرف چندان حمایت کننده نبودند.

سیب سرخ و شغال

مردی که ظاهر پایینتری نسبت به زن خود دارد، چیزی بیشتر از آنچه که انتظارش را داشته در اختیار دارد، به همین خاطر سخت تلاش می‌کند تا آن را حفظ کند و رابطه را پابرجا نگه دارد.
یکی از محققان این تحقیق می‌گوید که زن‌ها معمولاً درجه حمایتی که از طرف مرد دریافت می‌کنند را به خود او منعکس می‌کنند. پس علت مثبت بودن این زندگی به ظاهر نامانوس، همین تبادل توجه و محبت میان این زوج ها است.

در طرف دیگر، مردهایی که ظاهر بهتری نسبت به همسران خود دارد، طبیعتاً به توجه زن‌هایی زیبا‌تر از همسر کنونیشان دسترسی دارند، لااقل از نظر ذهنی چنین تصوری دارند و عواملی نظیر غرور و همین تصورات، ممکن است باعث کمتر کردن تعهد آن‌ها نسبت به ازدواجشان شود.

در این تحقیق 30 درصد از زوج ها ظاهر متناسب داشتند، در 30 درصد زن ها و در 30 درصد دیگر، مردها ظاهر جذاب تری داشتند و در میان هر سه گروه، رفتار های مثبت و منفی دیده می شد.

پروفسور دن آریلی استاد اقتصادی رفتاری دانشگاه تنسی می گوید: مرد‌ها به دنبال حامی نیستند و به زیبایی اهمیت می‌دهند، اما زن ها، همسری می خواهند که به خوبی از آن‌ها حمایت کند. آنها از ظوهر، به قد و درآمد مرد توجه بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *