وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علت بوی بد دهان در طب سنتی | خوابیدن بعد از غذا !

bad-breath
علت بوی بد دهان در طب سنتی | خوابیدن بعد از غذا !

یک متخصص طب سنتی گفت: مهم ترین علت بوی بد دهان مربوط به مشکلات لثه، دهان، دندان و بیماری‌های معده، ریفلاکس‌ها، سیگار کشیدن و خوابیدن بعد از غذا است.

غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: 17 درصد از مردم در حالت عادی گرفتار بوی بد دهان هستند و این درصد خیلی بالایی است، البته این آمار در ماه رمضان شدت پیدا می‌کند که عامل بسیار مشکل سازی است و علت‌های مختلفی دارد.

به گفته وی بوی بد دهان به نوع تغذیه، مشکلات گوارشی، پوسیدگی‌های دهان و دندان، به مشکلات ریوی و عفونت‌ها، به سینوزیت و فساد مواد در مغز، سینوس‌ها و حلق، مشکلات ریه‌، مشکلات کبدی و معده بر می‌گردد و همه این موارد می‌توانند منجر به بوی بد دهان شوند و مهم ترین علت بوی بد دهان مربوط به مشکلات لثه، دهان، دندان و بیماری‌های معده، ریفلاکس‌ها، سیگار کشیدن و خوابیدن بعد از غذا است.
این استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: علت بوی بد دهان می‌تواند بلغم عفن یا متعفن در معده یا صفرای عفن باشد. هرکدام از این‌ها یک علامتی دارد به عنوان مثال کسانی که صفرای عفن در معده دارند دارای علائمی مانند تلخی دهان، حالت تهوع و بی اشتها هستند.
کردافشاری ادامه داد: کسانی که علامت صفرای متعفن دارند، شربت زرشک، سکنجبین، تخم اسفرزه مفید است می‌توانند تخم اسفرزه را می‌توانند تخم اسفرزه را در آب بخیسانند و روزانه یک قاشق روزی از لعاب آن را مصرف کنند البته انار نیز برای رفع صفرای متعفن معده بسیار مفید است.
وی بیان کرد: بلغم متعفن در معده نیز دارای علائمی مانند سنگینی سر معده، غثیان و حالت تهوع دارد و عدم تشنگی در کسانی که بلغم متعفن دارند، دیده می شود, بوی بد دهان کسانی که بلغم ljعفن دارند با خوردن غذا از بین نمی‌رود حتی اگر دهانشان را بشویند، دهانشویه هم استفاده کنند از بین نمی‌رود ولی کسانی که صفرای متعفن در معده دارند با غذا خوردن بوی بد دهانشان از بین می‌رود.
این استاد دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: کسانی که بلغم متعفن در معده دارند از مصرف ماءالعسل (آب و عسل) و مربای زنجبیل سود خواهند برد. ماءالعسل معده را قوت بخشیده، اشتها را تنظیم کرده و به عملکرد دستگاه گوارشی یاری می‌رساند و رطوبت‌های معده را می زداید. به‌علاوه این نوشیدنی، اخلاط نامناسب اطراف کلیه‌ها و رطوبات شش‌ها را نیز به آسانی برطرف خواهد کرد.

منبع : به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم

گردآوری و بازنشر » berroz.com

علت بوی بد دهان در طب سنتی | خوابیدن بعد از غذا !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *