وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علت های ایجاد سنگ کلیه و راه های پیشگیری از آن | Kidney Stones

kidney-stone-pain-relief
علت های ایجاد سنگ کلیه و راه های پیشگیری از آن | Kidney Stones

یک متخصص ارولوژی گفت: براساس تحقیقات انجام شده در سراسر دنیا مشخص شده است، مصرف نمک زیاد، نداشتن فعالیت بدنی کافی، مصرف کم مایعات و زندگی ماشینی و پشت میز نشینی از مهمترین عوامل مؤثر در بروز سنگ کلیه هستند.

دکتر محمدرضا دادفر افزود : وراثت در مقایسه با موارد ذکر شده نقش کمرنگ تری در ابتلا به سنگ کلیه ایفاء می کند و در واقع ذات برخی بیماری ها سنگ سازی است و فرد ممکن است به صورت مادرزادی مبتلا به این بیماری ها باشد و از این رو به سنگ کلیه دچار می شود.

وی در همین خصوص ادامه داد: البته حدود 90 درصد از افراد به بیماری های مادرزادی که به سنگ کلیه منجر می شود، مبتلا نیستند و در واقع علت عمده ابتلا به سنگ کلیه سبک زندگی و رژیمهای غذایی است.دکتر دادفر افزود: به عنوان مثال هموطنانی که در جنوب کشور زندگی می کنند، در رژیم های غذایی خود از نمک زیادی استفاده می کنند و چنین روندی نه تنها خطر ابتلا به سنگ کلیه را بسیار افزایش می دهد، بلکه در بروز بیماری های قلبی عروقی و فشار خون نیز بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: چنانچه روش و سبک زندگی افراد جامعه اصلاح شود، احتمال ابتلا به بسیاری بیماری ها از جمله سنگ کلیه کاهش می یابد.رئیس بخش ارولوژی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) در خصوص تاریخچه درمان سنگ کلیه گفت: ابتلا به سنگ کلیه از پیش از تاریخ وجود داشته است و همواره انسانها به این عارضه دچار شده اند و در طول تاریخ پزشکان زیادی سعی در درمان این بیماری داشته اند.
وی افزود: در حال حاضر درمان سنگ کلیه با پیشرفتهای بسیاری همراه شده است و با ساخت دستگاه های سنگ شکن می توان گفت، انقلابی در درمان سنگ کلیه شکل گرفته است و بیش از 90 درصد موارد ابتلا به سنگ کلیه از این طریق درمان
 می شوند.دکتر دادفر با اشاره به درمان سنگ کلیه با دستگاه سنگ شکن گفت: طریقه درمان سنگ کلیه با دستگاه سنگ شکن بدین شکل است که مقداری امواج ضربه ای در بیرون از بدن بوسیله یک ژنراتور تولید می شود که این امواج از طریق یک ستون آب به کلیه منتقل شده و بدون اینکه نیاز به بیهوشی بیمار وجود داشته باشد، سنگ مورد نظر خرد و به تکه های ریز تبدیل شده و با جریان ادرار دفع می شود.

وی در پایان گفت: هزینه پایین، درمان سریع، درد کمتر و کاهش عوارض از مزیتهای درمان سنگ کلیه با دستگاه سنگ شکن در مقایسه با جراحی است.

منبع : qudsonline.ir
گردآوری و بازنشر » berroz.com

علت های ایجاد سنگ کلیه و راه های پیشگیری از آن | Kidney Stones

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *