وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

غرق شدن دانش آموزان و باز هم آقای وزیر مسئول نیست!

News events - Ministry of Education
غرق شدن دانش آموزان و باز هم آقای وزیر مسئول نیست!

حاشیه های حضور حاجی بابایی در صندلی وزارت؛ سوء مديريت در برگزاري آزمون استخدامي، افزايش روز افزون آمار بزهكاری هاي اجتماعي در بين دانش‌آموزان ، نابساماني و عدم تعيين تكليف آموزشكده هاي فني و حرفه اي،نبود برنامه ريزي صحيح و شفاف به منظور ارتقاي سطح آموزشي مدارس و دبيرستان‌هاي كشور،جذب نيروهاي خريد خدمتي و عدم تعيين تكليف آنها ، تضییع حقوق نیروهای نهضت سواد آموزی،نابسامانی ها در نقل و انتقال معلمان، استخدام های جدید و افت تحصیلی دانش آموزان در سال اول دبیرستان و به طور کلی  نابساماني هاي موجود در مديريت اين بخش مهم آموزشی همه و همه از حاشیه های  وزارت حمیدرضا حاج بابایی است.

وزیری که روزی خود کرسیی در مجلس برای انتقاد به وزارت اموزش و پرورش داشت، نه تنها هرگز نتوانست گوشه ای از مشکلاتی که خود بیان کننده انها بود را حل کند وبلکه در زمان وزارت او دانش اموزان بسیاری به دلیل بی مسئولیتی ها و بی مبالاتی ها به کام مرگ رفتند.

هنوز داغ دل مردم شین آبادی تازه است و حادثه آتش سوزی در شین آباد که دو دانش اموز را به کام مرگ فرستاد و صورت های بسیاری را دچار مشکلات جدی کرد از یادها نرفته است  که این بار خبر می رسد 6 دانش آموز در اردوی تابستانی در دریا غرق شده اند و جان خود را از دست داده اند.هنوز این خبر روی خط خبرگزاریها نرفته به جای اظهار تاسف  و مسئولیت پذیری مسئولاناموزش و پرورش، موج تکذیب ها و اظهاربی اطلاعی ها آغاز  می شود.مدیر روابط عمومی استان البرز بلافاصله اعلام کرد: این دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش به اردو اعزام نشدند بلکه اعزام آن ها از طریق اردوهای فرهنگی صورت گرفته و آموزش و پرورش استان البرز هیچ گروهی از دانش آموزان استان البرز و مناطق تابعه را به اردوی مازندران اعزام نکرده است.

این در حالی است که متولی اروهای فرهنگی دانش آموزی نیز نهادی جز آموزش پرورش نبایدباشد و یا حداقل آموزش و پرورش موظف است این اردوها تحت نظارت قرار دهد.

البته این اولین باری نیست که آموزش و پرورش مقصر هیچ چیز نیست.در  تصادف های مکرر اردوهای دانش آموزی ، آموزش و پرورش مسئولیتی ندارد، در حادثه شین آباد نیز مقصر بخاری نفتی است نه آموزش پرورش! این بار هم مقصر اردوی تابستانی است!

و هر بار در بین این بی تقصیری ها گل های ناشکفته کشور پرپر می شوند و خانوادهایی داغدار .

از سوی دیگر در گیر و دار این گرانی ها و فشارهای اقتصادی مردم نمی توانند از حضور فرزندانشان در اردوهای دانش اموزی ارزان قیمت جلوگیری کنند و هر بار با عدم پذیرش مسئولیت از سوی اموزش و پرورش و عدم ایمن سازی اردوها و مدارس حادثه های این چنین کام خانواده ها را تلخ می کند .در هر حال نکته مهماینجاست که از زمان وزارت حاجی بابایی هیچ کس برای اشتباهات و اتفاقات بد مسئول نیست!

منبع : پارسینه
گردآوری و بازنشر » berroz.com

غرق شدن دانش آموزان و باز هم آقای وزیر مسئول نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *