وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

غول ! صیاد 2 سلاح تک تیرانداز کالیبر 50 ایرانی با قدرتی بسیار بالا | تصاویر 18+

صیاد 2
غول ! صیاد 2 سلاح تک تیرانداز کالیبر 50 ایرانی با قدرتی بسیار بالا | تصاویر 18+

نکته جالب اینجاست که پس از رونمایی از این سلاح، یک پزشک اسرائیلی در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا آن تاریخ نزدیک به 150 سرباز صهیونیست به دلیل مورد اصابت قرار گرفتن با گلوله‌های سلاح “غول” دست و یا پای خود را از دست داده اند ! ,  حتی در صورت پنهان شدن در پشت یک دیوار سیمانی یا بتی و یا حتی در درون زره پوش ها نیز هدف مورد نظر سالم نخواهد ماند !

توجه : عکس هایی از اثر گلوله این سلاح تک تیراندازی بر روی انسان ها قرار داده شده که دیدن آن را به افراد زیر 18 سال و بیمارن قلبی توصیه نمی کنیم …

صیاد 2-
غول ! صیاد 2 سلاح تک تیرانداز کالیبر 50 ایرانی با قدرتی بسیار بالا | تصاویر 18+

بیش از 1 ماه از آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه می گذرد و با شروع فاز تهاجم زمینی صهیونیست ها به این منطقه، غافلگیری نیروهای اسراییلی به دست رزمندگان فلسطینی نکته بسیار مهمی از نظر نظامی و روانی محسوب می شود.

موشک های ضد زره ای که کابوسی برای زره پوش های صهیونیست ها شده تا تله های انفجاری و حملات هدفمند خمپاره ای که تا به امروز بیش از 100 نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده است، از جمله اقدامات قابل تحسین و مهم رزمندگان مقاومت است اما یکی از جدیدترین تاکتیک های مقاومت برای اشغال گران در این جنگ، سلاح های تک تیر انداز کالیبر سنگین بود که تلفات قابل توجهی را به نظامیان صهیونیست وارد کرده است که بر این اساس، نگاهی به اهمیت و تاثیر این سلاح ها در جنگ فعلی خواهیم داشت.

در ابتدا بهتر است که کمی در تاریخ به عقب برگشته و به یکی از خونین ترین نبردهای تاریخ بشریت که تک تیراندازان نقشی مهم در آن ایفا کردند بپردازیم. در جریان نبرد استالینگراد در جنگ جهانی دوم، تک تیراندازهای شوروی تعداد بسیار زیادی از افسران ارشد آلمانی، دیده بانها و حتی تک تیراندازان آلمانی را شکار کرده و راه را برای پیروزی ارتش سرخ هموار کردند.

Sniper rifles
واسیلی زایتسزف از تک تیرانداز مشهور روس در نبرد استالینگراد

یکی از اثرات حضور این تیراندازان، ضربه روانی بود که به ارتش آلمان وارد شد و در حقیقت با ایجاد فضایی از ترس، روحیه سربازان آلمانی را نابود کرده و از طرفی روحیه سربازان شوروی را به شدت افزایش دادند.

امروز و در جریان نبرد غزه نیز صهیونیستها وارد منطقه ای شدند که به وسیله حملات هوایی و توپخانه ای خودشان به شدت آسیب دیده است. اما این خانه ها و تاسیسات آسیب دیده یک مشکل بزرگ برای نیروهای زمینی اسراییل ایجاد کردند و آن هم این مسئله است که این شرایط برای یک تک تیرانداز یک وضعیت ایده آل به حساب می آید.

بر اساس تصاویری که پیش از این از نیروهای مقاومت در دسترس بود این نیروها به سلاح تک تیرانداز معروف روسی یعنی سیمینوف مجهز بودند. این سلاح روسی در بسیاری از جنگ های دهه اخیر به خوبی وارد عمل شده و توانسته است اثر گذار باشد. اما یک نکته عملکرد این سلاح را در نبرد بر علیه سربازان اسراییلی محدود می کند.

با توجه به تصاویر موجود، اکثر سربازان اسراییلی که در این تهاجم شرکت کرده اند به جلیقه های ضد گلوله مدرن مجهز هستند و تک تیرانداز فلسطینی در صورتی که می خواستند با سلاحی مثل سیمینوف آنها را به صورت موثر هدف قرار دهند می بایست بیش از حد به آنها نزدیک می شدند که این مسئله می توانست به لو رفتن موقعیت آنها منجر شود.

Sniper rifles 1
رزمنده فلسطینی مجهز به سیمینوف

اما در چند سال اخیر، ورود دو سلاح به سازمان رزم نیروهای مقاومت فلسطینی باعث شد تا این نیروها در این بخش دست برتر را پیدا کنند. آنچه از تصاویر مشخص است نیروهای مقاومت به اسلحه ای مجهز شده اند که شباهت فراوانی به سلاح تک تیرانداز ایرانی یعنی صیاد 2 دارد.

اسلحه تک تیرانداز صیاد 2 بر اساس تلاش های مهندسان ایرانی بر اساس یک سلاح اتریشی به تولید انبوه رسیده و به یگان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحویل شده است. این سلاح از گلوله های کالیبر 12.7 میلی متری بهره برده و سرعت دهانه گلوله‌های آن در حدود 879 متر بر ثانیه است.

Sniper rifles 2
رزمندگان فلسطینی مجهز به سلاح شبیه به صیاد-2

برد موثر این سلاح تا فاصله 1500 متری به همراه دقت بالا تضمین شده است. اما نکته مهم در مورد این سلاح قدرت تخریب و نفوذ بالای آن است.

از دهه 1980 میلادی به این سو سلاح های تک تیرانداز کالیبر 50 به وفور توسط ارتش های مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته است. برخورد این گلوله در نواحی مثل بالا تنه شامل سینه و شکم در بسیاری از موارد به نصف شدن فرد مورد اصابت قرار گرفته منجر شده و در زمان برخورد به دست و یا پا نیز به احتمال بسیار بالا به قطع کامل عضو منجر می شود.

Sniper rifles 3
گلوله 12.7 میلی متری

در حقیقت می توان گفت که پوشیدن و یا نپوشیدن جلیقه ضد گلوله برای هدف این سلاح هیچ تفاوتی نداشته و نفوذ تخریبی صد در صد این گلوله ضمانت شده است.

برای درک این قدرت به نظر این مثال کافی می باشد: « انرژی گلوله یک سلاح هجومی در زمان خروج از دهانه 1291 پوند بر هر فوت است که این رقم برای گلوله های کالیبر 12.7 برابر با 12943 پوند بر هر فوت است.این یعنی 11652 پوند بر فوت بیشتر که خود نشان می دهد قدرت تخریب این گلوله در چه حدی است. حتی در صورت پنهان شدن در پشت یک دیوار سیمانی یا بتی و یا حتی در درون زره پوش ها نیز هدف مورد نظر سالم نخواهد ماند.»

برای دیدن قدرت تخریب این گلوله ها به تصاویر زیر دقت کنید.

توجه داشته باشید که دیدن این تصاویر به همه افراد توصیه نمی شود.

Sniper rifles 4
عبور گلوله کالیبر 12.7 میلی متری از 7 سانتی متری هدف و اثر به جای مانده بر روی پوست
Sniper rifles 5
اثابت مستقیم گلوله کالیبر 12.7 میلی متر به سر
Sniper rifles 6
انفجار یک گلوله 12.7 میلی متری در دست سرباز آمریکایی و نتیجه آن

اما داستان سلاح‌های سنگین تک‌تیرانداز مقاومت به همین جا ختم نشد و همزمان با اوج‌گیری نبرد غزه، نیروهای مقاومت از سلاح تک‌تیرانداز جدید خود به نام “غول” رونمایی کردند. منابع فلسطینی اعلام کردند که این سلاح تک‌تیرانداز کالیبر 14.5 میلی متر بوده و برد آن در حدود 2000 متر است.

اطلاعات زیادی از سلاح جدید مقاومت منتشر نشده است، اما احتمالا با وجود پیچیدگی های خاص مربوط به ساخت این گونه از سلاح‌ها احتمالا دانش ساخت آن به غزه منتقل و در آنجا به تولید رسیده است. برای نمونه و با مقایسه ای با دیگر سلاح‌های تک‌تیرانداز کالیبر 14.5 میلی‌متر می توان سرعت دهانه گلوله این سلاح را بیش از 1100 متر در ثانیه عنوان کرد.

ناگفته پیداست که انرژی و قدرت تخریب “غول” فلسطینی حتی از صیاد 2 نیز بیشتر است.

Sniper rifles 7
گلوله 14.5 میلی متر

نکته جالب اینجاست که پس از رونمایی از این سلاح، یک پزشک اسرائیلی در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا آن تاریخ نزدیک به 150 سرباز صهیونیست به دلیل مورد اصابت قرار گرفتن با گلوله‌های سلاح “غول” دست و یا پای خود را از دست داده اند.

البته به دلیل سانسور شدید اخبار و تصاویر مربوط به تلفات نظامیان صهیونیست در نبرد غزه نمی توان به رقم صحیحی دست یافت اما شاید بتوان صحبت همین پزشک صهیونیست را نشانه ای هر چند کوچک از عمق تلفات وارده به نظامیان صهیونیست دانست.

با این اوصاف می توان امیدوار بود، حال که این دو سلاح جدید در زمان مناسب به دست رزمندگان فلسطین رسیده و اشغالگران قدس را با غافلگیری تلخ رو به رو کرده، اثرات آن با تولید بیشتر و انتقال آن به مناطق مختلف فلسطین اشغالی، بیش از امروز عیان و قابل بررسی باشد.

منبع : به گزارش مشرق نیوز و  افکارنیوز

غول ! صیاد 2 سلاح تک تیرانداز کالیبر 50 ایرانی با قدرتی بسیار بالا | تصاویر 18+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *