وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فواید روغن زیتون برای بیماران دیابتی

فواید روغن زیتون برای دیابت

فواید روغن زیتون برای دیابت

فواید روغن زیتون برای دیابت

دیابت یا بیماری قند جز 6 عامل اصلی مرگ و میر در جهان است. در بیماری دیابت، بدن توانایی تولید هورمون انسولین از بین می‌رود. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون است. نقش تغذیه سالم در بهبود بیماری‌ها و داشتن یک زندگی شاد و سالم بسیار حیاتی است. زیتون برای افراد دیابتی حکم یک نوش دارو دارد که نشان دهنده قدرت طبیعت است. در صورت کنترل نشدن و پیشگیری از بیماری دیابت اقدامی صورت نگیرد؛ این بیماری بسیار رنج‌آور خواهد شد.

انواع دیابت به دو نوع دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 تقسیم می‌شوند.

  • نوع یک (دیابت وابسته به انسولين)، در این دیابت با تخریب سلول‌های بتا در لوزالمعده (پانکراس) موجب اختلال در تولید انسولین می‌شود. دیابت نوع 1 به دیابت جوانان معروف است و در بزرگسالان کمتر دیده می‌شود.
  • نوع دو (دیابت  غيروابسته به انسولين)، در این دیابت بدن به انسولین مقاوم می‌شود و سرآخر ممکن موجب تخریب سلول‌های بتای پانکراس و توقف کامل تولید انسولین شود. در دیابت نوع دو علت تغذیه نادرست و عدم تحرک جسمانی ایجاد می‌شود و عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

بیماری‌هایی که دیابت منجر به آنها می‌شود : بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های کلیوی، بینایی و … .

فواید روغن زیتون برای دیابت
فواید روغن زیتون برای دیابت

فواید روغن زیتون برای دیابت

روغن زیتونOlive oil” حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان است که برای بدن بسیار حیاتی هستند. فواید روغن زیتون بسیار زیاد هستند و به تازگی و در سال 2017 محققان دانشگاه ایالتی ویرجینیا متوجه شدند ترکیب اولئوروپین موجود در زیتون، موجب ترشح بیشتر هورمون انسولین می‌شود. کمبود انسولین از مشکلات اصلی بیماری دیابت است که یک مولکول فرستنده مرکزی است، که وظیفه کنترل متابولیسم بدن را دارد.

یکی دیگر از کارکردهای اولئوروپینOleuropein” حذف آمیلین است، که در بیماری دیابت نوع 2 بیش از اندازه تولید و توده‌های مضری را بوجود می‌آورد. این نتیجه جدید امید را برای مقابله کم هزینه‌تر با بیماری دیابت، بیشتر می‌کند و از چاقی افراد دیابتی که بر اثر استفاده از داروهای دیابت ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند.

فواید روغن زیتون برای دیابت
فواید روغن زیتون برای دیابت

یک از سالم‌ترین‌های رژیم غذایی بیماران دیابتی استفاده از روغن زیتون است که در درمان دیابت و در جلوگیری یا به تاخیر انداختن حمله‌های دیابتی تاثیر بسزایی دارد. از جمله دیگر فواید روغن زیتون برای دیابت، زیاد کردن کلسترول HDL و در نتیجه جلوگیری از مقاومت بدن به انسولین، و همچنین پایین آوردن فشار خون و کم کردن تری گلیسریدها.

روغن زیتون حاوی چربی های اشباع شده کم و غنی از کربوهیدارت و فیبرای حل شدنی میوه، سبزیجات و حبوبات است که این مجموعه غنی گزینه عالی برای استفاده در رژیم غذایی بیماران دیابتی است.

فواید درمانی روغن زیتون برای بیماران دیابتی در کودکان و بزرگسالان اثبات شده است.

گردآوری : وب سایت بروزپزشک و سلامت – فواید روغن زیتون برای دیابت

زیتون برای افراد دیابتی, روغن زیتون برای قند خون, درمان قطعی دیابت, میوه های مناسب برای افراد دیابتی, درمان گیاهی دیابت, زیتون دیابت, زیتون برای افراد دیابتی, درمان دیابت با روغن زیتون, زیتون برای قند خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *