وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فواید سرکه سفید برای پوست

فواید سرکه سفید برای پوست

فواید سرکه سفید برای پوست

فواید سرکه سفید برای پوست

احتمالا میان اطرافیانتان دیده باشید کسانی که مستقیما از سرکه سفید روی پوستشان استفاده می‌کنند که زیباتر و جوان تر شوند و برایتان سوال پیش آمده است که علت این کار چیست؟ مگر سرکه چه خواصی دارد که می‌توان از آن برای زیبایی و شادابی پوست استفاده کرد. در این مقاله به بررسی فواید سرکه سفید برای پوست می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فواید سرکه سفید

در بازار با تیف متنوعی از انواع سرکه برخورد می کنیم. با وجود خواص مشترک ولی بعضی از آنها خواص خاص خود را دارند. در تهیه آنها روش‌های خاصی بکار برده می‌شود مثلا برای بعضی از سرکه مانند سرکه بالزامیک فرایند تولید آن از 12 تا 25 سال می تواند ادامه داشته باشد.

فواید سرکه سفید برای پوست

یکی از فواید سرکه سفید خاصیت ضد عفونی کردن آن و کشتن میکروب‌هاست. بعنوان مثال اگر قسمتی از بدن شما زخم شده باشد یا خراشیده شده باشد می‌توانید بوسیله گاز استریل, سرکه را بر روی محل خراشیده بمالید تا از ضد عفونی شدن آن قسمت مطمئن باشید. پس خاصیت اول سرکه سفید در زیبایی پوست شما به ضد عفونی کردن آن مربوط می شود.

فواید سرکه سفید برای پوست

خواص عالی سرکه در سلامت پوست

سرکه سفید موجب نرم شدن و تازگی پوست می‌شود. درنتیجه می‌توانید هنگام نیش زدن حشرات, قسمت نیش خورده را آغشته به سرکه سفید کنید و اثر خنک کنندگی آن موجب می‌شود از خارش ها نجات پیدا کنید. همچنین اگر دچار آفتاب سوختگی شدید می‌توانید از آن استفاده کنید تا اثرات آن را از بین ببرد. جهت از بین بردن دردهای عضلانی, سرکه سفید را با آب گرم مخلوط کرده و به پاها بمالید تا درد از بین برود.

از بین بردن قارچ پا

قارچ های روی پا معمولا مشکلی است که میان نوجوانان و ورزشکاران دیده می‌شود. سرکه سفید برای از بین بردن قارچ پا بهترین و موثر ترین راه است. سرکه سفید به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال, می‌تواند به راحتی با میکرب‌های مختلف و قارچ‌ها مبارزه کند. برای این منظور کافیست سرکه را در یک تشت با آب گرم مخلوط کرده و پاهایتان را به مدت 15 دقیقه در تشت قرار دهید. از این روش می‌توانید برای پیشگیری از قارچ پا نیز استفاده کنید.

فواید سرکه سفید برای مو

از خواص سرکه برای مو می‌توان به براق کنندگی, ضد عفونی کنندگی برای موی سر, و نیز پاک کردن هرگونه کثیفی اشاره کرد.

تقویت مو با سرکه سفید

  • بعد از شستن مو می‌توانید آن‌ها را با سرکه سفید آب بکشید و به روش معمول خشک نمایید. البته برای کودکان بسرعت آبکشی نمایید زیرا پوست سر آنها حساس است.
  • می‌توان سرکه را به برس آغشته کرد و موها را با آن شانه زد.
  • برای از بین بردن شپش‌های سر می‌توان پوست سر را به سرکه آغشته کرد.

نکته : برای رفع بوی سرکه نگران نباشید چون بعد از چند دقیقه این بوی تند سرکه برطرف می‌شود.

فواید سرکه سفید برای پوست

فواید سرکه برای پوست

سرکه عمیقا پوست را از چرک و کثیفی تمیز می کند. کافیست سرکه و آب را بصورت مساوی با هم ترکیب کنید و روی پوست خود بگذارید, و همچنین می توانید از کرم نیز استفاده کنید. برای از بین بردن کک مک نیز می توانید از همین ترکیب استفاده کنید.

نکته : برای خانم ها بعد از پاک کردن آرایش می توانید از سرکه سفید استفاده کنید.

سفید کردن دندان با سرکه !

اگر برای شما سوال باشد که چطور دندان های سفیدی داشته باشیم در جواب می توان گفت بدون مراجعه به پزشک می توان هر هفته یک بار چند قطره سرکه را روی خمیر دندان مسواک خود بچکانید و بعد از مدتی می توانید از سفید شدن دندان هایتان لذت ببرید !. برای تازه تر شدن گلو و دهان هم بسیار کاربردی است.

پایین آوردن فشار خون با سرکه

از فواید سرکه هرچه بگوییم کم گفته ایم ! اگر دارای فشار خون بالا هستید می توانید برای تنظیم و پایین آوردن فشار خون خود بعد از هر وعده خوراکی چند قاشق سرکه را میل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *