وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

لاغری با سبزیجات | Vegetables and weight loss

لاغری با سبزیجات

لاغری با سبزیجات

لاغری با سبزیجات

لاغر شدن مسئله و دغدغه بسیاری از افراد است اما اصولا خیلی از افراد بنا به دلایل مختلف موفقیت چندانی به دست نمی‌آورند. روش‌های زیادی برای لاغری وجود دارد مانند کنترل اشتها، ورزش کردن، رژیم‌های لاغری مختلف و … ما در این مطلب قصد داریم لاغری با سبزیجات را مطرح کنیم.

لاغری با سبزیجات

لاغری با سبزیجات

در این مطلب شما را با سبزیجاتی آشنا می‌کنیم که می‌توانند لاغری و کم کردن وزن را به شما هدیه کنند و البته ضرری هم متوجه شما نکنند.

معمولا کسانی که سراغ رژیم‌های مختلف برای لاغر شدن می‌روند، در روزهای اول با کاهش وزن روبرو شده و خوشحال می‌شوند و بعد از مدتیاین روند متوقف می‌شود و کاملا روحیه خود را از دست می‌دهند. لازم به ذکر است که اولا از هر رژیم لاغری که به شما پیشنهاد می‌شود پیروی نکنید. رژِم لاغری باید متناسب با شرایط بدنی و جسمی شما باشد و دوم اینکه از رژیم‌های تک بعدی نباشد، بهترین رژِم لاغری رژیمی است که از تمام گروه‌های غذایی در آن گنجانده شده باشد تا همه ویتامین‌ها و مواد مغذی که بدن به داشتن آنها نیاز دارد را شامل شود. رژیم‌هایی که فرد دچار افسردگی می‌شود، رژیم‌های غلط و طبعا خطرناکی هستند.

رژیم‌های مناسب و مفید حتما سرشار از میوه‌ها و بویژه سبزیجات است و باید روزانه 2 تا 5 واحد میوه و سبزی مصرف نمایید.

لاغری با سبزیجات

لاغری با خیار و گوجه

خیار گیاهی سالم و مفید بوده که میل شدید به غذا را کاهش داده و از پرخوری جلوگیری می‌کند. خیار را می‌توان با دیگر سبزیجات مانند پیاز، گوجه، سیر و … ترکیب و بشکل سالاد میل کرد. گوجه فرنگی شامل حدود 90 درصد و یا کمی بیشتر آب می باشد و بقیه آن را پروتئین و… گوجه فرنگی با ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی، در کنترل وزن افراد تأثیر زیادی دارد.

لاغری با سبزیجات

لاغری با تربچه

مصرف تربچه بشکل نپخته در سبزیجات و سالاد است. خواص تربچه بسیار زیاد است و به دلیل فیبر بالایی که دارد، به سرعت معده را پر می‌کند و احساس سیری ایجاد می‌کند بدون اینکه کالری زیاد به بدن برساند و انتخاب خوبی برای افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند.

لاغری با سبزیجات

لاغری با سبزیجات

لاغری با کلم بروکلی

کلم بروکلی دارای 60 درصد کربوهیدرات و 40 درصد پروتئین است. چربی ندارد و از مواد معدنی و مقدار زیادی آب تشکیل شده است. این سبزی کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای دارد که قادرند در مدت زمان طولانی هضم شوند و این موجب می‌شود که شخص تا مدت طولانی احساس گرسنگی نکند و میل به خوردن غذا نداشته باشد پس در نتیجه موجب لاغری می‌شود.

لاغری با کلم سبز

تحقیقات نشان می‌دهد که کلم ارتباط تنگاتنگی با لاغری شکم و کاهش سایز دور کمر دارد. کلم سبز مقدار زیادی چربی محلول در کلسیم دارد. کلم همچنین دارای لوتئین و ویتامین A می‌باشد و شما می‌توانید آن را به سوپ‌های خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید به کلم سبز مقداری نمک دریا زده و بمدت ده دقیقه در فر بپزید و بجای چیپس مصرف نمایید.

لاغری شدن سریع با فلفل سبز و فلفل دلمه ای

فلفل سبز و فلفل دلمه‌ای طعمی خاص و مطبوع دارند و می‌توان در انواع خوراکی‌ها از آنها در کنار گوشت، ماهی، مرغ و انواع خوردنی‌ها ترکیب و میل کرد. در فلفل سبز ویتامین C وجود دارد که در پایین آمدن وزن به وسیله کاهش چربی‌ها موثر است.

لاغری با اسفناج

اسفناج این سبزی محبوب و پر خاصیت باید عضو جدایی ناپذیر رژیم شما باشد. اسفناج دارای میزان بالای فیبر، مواد معدنی و نیز ویتامین‌های A ،C ،K ،E و نیز دارای آهن، کلسیم و منگنز است. فیبری که در اسفناج است نقش مهمی در احساس سیری دارد و در طول روز شما را از گرسنگی دور می‌کند.

لاغری با لوبیا و هویج

هویج دارای ویتامین‌های A و C و مواد معدنی است که هم بصورت خام می‌توان خورد هم در غذا هم در ترکیباتی مانند هویچ بستنی. در هویچ فیبر بالایی وجود دارد ولی هیچگونه چربی نیست. لوبیا نیز دارای فیر بالا و مقدار بسیار کمی چربی است.

گردآوری : وب سایت بروز – تناسب اندامتغذیه سالم

رژیم لاغری سه روزه سریع, رژیم لاغری سریع شکم و پهلو, لاغری با خاکشیر, رژیم شیر و موز, رژیم لاغری شیر و خرما, رژيم لاغري سريع و آسان, رژیم لاغری یک هفته ای, رژیم شیر و موز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *