وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مراحل هیجانات جنسی در زنان

مراحل هیجانات جنسی در زنان

مراحل هیجانات جنسی در زنان

مراحل هیجانات جنسی در زنان
مراحل هیجانات جنسی در زنان

تا نیم قرن پیش کسی باور نداشت که زنان هم ارگاسم را تجربه می کنند و اوج لذت جنسی برای زنان هم اتفاق می افتد. آن زمان اطلاعات بسیار کمی در این زمینه وجود داشت. اما اکنون با تحقیقات زیادی که توسط پژوهشگران انجام گرفته است و با پیشرفت علم اطلاعات بیشماری در زمینه ارگاسم و اوج لذت جنسی در زنان جمع آوری شده است. ما در این مطلب قصد داریم کل مراحل هیجانات جنسی در زنان را به شما توضیح دهیم تا با روند هیجانات جنسی در یک زن بطور کامل آشنا شوید و این اطلاعات به شما کمک کند تا زنان را در این بعد بخوبی بشناسید.

مراحل هیجانات جنسی در زنان

Johnson و Masters پژوهش هایی را به انجام رساندند که در آن پژوهش ها، هیجانات جنسی به چهار بخش تقسیم می شوند که در زیر به آن اشاره می کنیم :

1- تحریک جنسی

2- اوج

3- ارضاء

4- بازگشت

مرحله تحریک جنسی

تحریک جنسی می تواند از موارد مختلفی تاثیر بگیرد مثلا : بوسه _ نوازش _ دست زدن بطور مستقیم به آلت تناسلی _ رنگ چشم _ مدل مو _ شکل ظاهر _ یک صدا _ یک حرکت رومانتیک و لطیف که بصورت تصویری باشد یا جسمی … اینها همگی تحریکات روحی بود که به تحریک جنسی می انجامد.

حال بر اساس این مواردی که بیان کردیم، یک پژوهش در آمریکا انجام گرفت که طی این تحقیق به این نتیجه رسیدند که نگاه مرد، حدود 58 درصد زنان را تحریک می کند. حال مردان در این پژوهش حدود 72 درصد می باشند که با نگاه زن تحریک می شوند. 12 درصد از زنان اگر به تصویر لخت از جنس مخالف نگاه کنند تحریک می شوند، در حالیکه 54 درصد از مردان با نگاه به تصویر لخت زن تحریک می گردند.

زنان و مردان تقریبا به یک اندازه در مقابل فیلم و کتاب سکسی تحریک می شوند. به اینصورت که یک چهارم زنان با دیدن رابطه جنسی تحریک می شوند و این میزان برای مردان یک سوم می باشد.

مراحل هیجانات جنسی در زنان
مراحل هیجانات جنسی در زنان

طبق این تحقیق زنان آرام آرام تحریک می شوند. مثلا دیدن یک عکس سکسی به زن شوک وارد می کند تا تحریک اما اگر یک کتاب سکسی بخواند یا یک فیلم سکسی ببیند تحریک می شود.

مراحل هیجانات جنسی در زنان
مراحل هیجانات جنسی در زنان

رویاهای جنسی هم مردان و هم زنان را تحریک می کند و میل جنسی را در آنها بیدار می کند.

ترشح هورمون های جنسی با میل جنسی ارتباط مستقیم دارد. هرچه هورمون جنسی بیشتر ترشح شود میل جنسی نیز افزایش می یابد. در زمانی که زنان عادت ماهیانه می شوند میل جنسی در آنها تغییر می کند. جالب است بدانید که میل جنسی در زمانی که تخمک گذاری قرار است آغاز شود به حد نهایت خود می رسد.

نکته : به زنان پیشنهاد می کنیم که قبل از آمیزش جنسی سعی کنند برای کسب آمادگی بیشتر برای سکس، بهترین خاطره خود را از سکس در ذهن خود مرور نمایند.

حال اتفاقاتی که در زمان تحریک جنسی در بدن زنان اتفاق می افتد را بیان می کنیم :

  • افزایش جریان گردش خون در پوست
  • قرمز شدن قسمت هایی از پوست زن که مشخص است چه قسمت هایی می باشند.
  • پستان ها و نوک آنها بزرگ و برجسته می شود.
  • در زیر لب های کوچک آلت زنان غده هایی وجود دارد که با تحریک جنسی مایع لیزمانندی به اسم “موآلت تناسلی” از واژن ترشح می شود.
  • لگن خاصره و ماهیچه های دستگاه تناسلی دچار انقباض می شوند که این انقباض بدون اراده است.
  • واژن بزرگ می شود و دستگاه تناسلی زن قرمز می شود.
  • فشار خون زن بالا می رود. ضربان قلب بالا می رود و تنفس شدیدتر می شود. جریان خون به سمت لگن خاصره و دستگاه تناسلی سرازیر می شود. بطور کلی کل بدن زن در تحریک جنسی فعالیت می کند.
مراحل هیجانات جنسی در زنان
مراحل هیجانات جنسی در زنان

توضیحاتی درباره موآلت تناسلی

موآلت تناسلی یا همان مایع لزج، واژن را برای انجام عمل جنسی آماده می کند و صد البته بسیار لازم و ضروری است که این مایع لزج ترشح شود، در غیر اینصورت عمل رفت و برگشت آلت مرد موجب اذیت شدن زوج می شود و بسیار برای زن آزار دهنده و دردناک است که واژن خشک باشد. لیز شدن واژن موجب تولید رفلکس هایی می شود که زن را به اوج لذت جنسی می رساند.

زمانی که زن تحریک می شود تنها ده تا سی ثانیه از تحریک که بگذرد، موآلت تناسلی از واژن ترشح می شود و واژن مرطوب می گردد.

مرحله اوج لذت جنسی

در مرحله اوج لذت جنسی، تاثیرات تحریک جنسی همچنان وجود دارد و آن اتفاقات باقی می ماند. در مرحله اوج، اعصاب پاراسمپاتیک وارد عمل می شوند و شریان های مربوط به بافت واژن را گشاد کرده و وریدهای آن را تنگ می سازند و این عمل موجب می شود که خون بسرعت در واژن جمع شده و ورودی واژن تنگ می شود.

با تجمع زیاد خون، اندازه مدخل واژن کوچیکتر شده و به نصف می رسد و این موجب می شود که دهانه واژن به دور پینس (آلت مرد) حلقه بزند که این اتفاق در تحریک بیشتر مرد کمک زیادی می کند و مرد بیشتر تحریک می گردد.

کلیتوریس که نقطه حساس خانوم هاست بزرگ نمی شود اما به سمت عقب رفته و به اطراف استخوان شرم گاه کشیده می شود که با این اتفاق لمس کردن کلیتوریس را بطور مستقیم مشکل می سازد.

این مرحله اوج می تواند طولانی شود و یا به مراحل بالاتر و ارضاء جنسی زن منجر شود و یا اینکه کم کم پایین آمده و به پایان برسد. که این بالا و پایین رفتن با تحریکات احساسی و فیزیکی ارتباط مستقیم دارد.

مراحل هیجانات جنسی در زنان
مراحل هیجانات جنسی در زنان

مرحله ارضای جنسی زنان

مرحله ارضا تنها چند ثانیه طول کشیده و بسیار کوتاه است. اگر ارضا شدن ساده باشد تنها 3 تا 5 انقباض اتفاق می افتد اما اگر ارضای جنسی زن شدیدتر باشد 8 الی 12 انقباض عضلات انجام می شود.

حال درباره این مرحله و اتفاقاتی که در بدن زن می افتد صحبت می کنیم :

ارضای جنسی زن چیست ؟ ارضا از انقباض ریتمیک و موزون عضلات مختلف به وجود می آید. در زمانی که ارگاسم زنان اتفاق می افتد، عضلات پرینه که بین واژن و مقعد قرار گرفته اند بطور موزون و هماهنگ منقبض می شود و این هماهنگی در انقباضات، موجب ایجاد یک فشار زیاد و سرازیر شدن جریان خون در رگ ها شده و ارگاسم اتفاق می  افتد.

مراحل هیجانات جنسی در زنان
مراحل هیجانات جنسی در زنان

موضوعی که بسیار جالب است این هست که زنان اگر بطور کامل تحریک شوند، توانایی این را دارند که پشت سر هم ارضا شوند. انجام عمل جنسی از طریق واژن می تواند زن را به تعداد 6 بار یا بیشتر ارضا کند. اما اگر کلیتوریس بصورت مستقیم تحریک شود، زن این توانایی را دارد که در مدت زمان یک ساعت حتی تا 50 بار ارضا شود.

طبق عقیده Masters و Johnson هیچ فرقی بین ارضای جنسی از طریق کلیتوریس یا ارضای جنسی از طریق واژن وجود ندارد و هیچ برتری نسبت به هم ندارند.

امروزه این عقیده ثابت شده است که ارضای واژنی، ارضاء از طریق تحریک کلیتوریس و ارضاء از طریق رویا کاملا به هم شبیه می باشند. آنها از نظر فیزیولوژی کاملا به هم شباهت دارند.

مرحله بازگشت

در این مرحله تمام اتفاقات و احساسات ناشی از تحریک، اوج و ارضا از بین رفته و زن به حالت اولیه خود برمی گردد و عضلات از انقباض خارج شده و منبسط می گردند. کلیتوریس نیز به حالت اولیه برمی گردد. سرعت بازگشت به ارضا شدن بستگی دارد. اگر زن ارضا شود به سرعت به حالت اولیه بر می گردد ولی اگر ارضا نشود، احساس ناراحتی می کند و مدت زیادی طول خواهد کشید تا زن به حالت اولیه بازگردد و این موضوع زن را بسیار اذیت می کند و گاهی زنان دست به خود ارضایی می زنند تا ارضا شده و بدنشان آرام گیرد و آن گرفتگی جنسی از بین برود.

نکته : بعضی زنان در برخی مواقع بی حال و بی هوش می شوند.

مراحل هیجانات جنسی در زنان
مراحل هیجانات جنسی در زنان

زنان دیرتر از مردان ارضا می شوند و می توانند چند بار پشت سر هم ارضا شوند اما مردان زمانی که ارضا می شوند باید مدتی بگذرد تا مجدد به تحریک جنسی پاسخ دهد.

کمرو و خجالتی بودن زن، بدلیل سرد بودن او نیست، زنان توانایی بالای در تحریک پذیری جنسی دارند و این کمرو بودن زن ریشه در فرهنگ و جامعه مردسالار دارد که البته روز به روز این مشکل کمرنگ تر می شود و سطح فرهنگ بالاتر می رود.

تحریک جنسی زنان و رابطه جنسی در دوران حاملگی

بر اساس عقیده Johnson و Masters زنان در دوران حاملگی و پس از انجام زایمان و بهبود یافتن زخمهای زایمان، می توانند رابطه جنسی داشته باشند.

برخی از زنان حتی بین سه ماهگی و 6 ماهگی دوران بارداری، با افزایش میل جنسی روبرو می شوند و حتی ممکن است برای اولین بار ارضای جنسی را تجربه کنند و یا ارضای شدیدتری را تجربه نمایند.

مطالعه نمایید : راه های افزایش ارگاسم در زنان

البته لازم به ذکر است که در اگر زنی با حاملگی پر خطر روبرو باشد یا سابقه زایمان زود رس داشته باشد و … احتمال دارد از طرف پزشک خود از رابطه جنسی منع شوند و یا از اوج لذت جنسی منع شوند.

مراحل هیجانات جنسی در زنان
مراحل هیجانات جنسی در زنان

در صورتی که مایلید اطلاعات خود را درباره روابط جنسی در دوران بارداری افزایش دهید مطلب زیر را مطالعه نمایید.

روابط زناشویی در دوران بارداری

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *