وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مسن ترین ایرانی درگذشت + تصاویر * مسن ترین مرد ایران

مسن ترین ایرانی

عداي عبدالخاني، پيرمرد اهل وستاي بيت مشلوش از توابع بخش شاوور شهرستان شوش درخوزستان  ساعت 13 روز جمعه بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

مسن ترین ایرانی با 140 سال در شمال خوزستان

اطلاعات شناسنامه اي عداي عبدالخاني مي گويد متولد ۱۲۷۰ شمسي است ولي به گفته بعضي ازفرزندان و آشنايان، خودش بارها اظهار كرده بود كه در هنگام دريافت شناسنامه ۱۸ سال سن داشته است. با توجه به اينكه بسياري از مردم در زمان شروع ثبت اطلاعات سجلي به دلايلي و از جمله ترس يا فرار از خدمت سربازي ، سن واقعي خود را به ماموران اعلام نمي كردند كه اگر به اين دلايل استناد كنيم او پيرمردي ۱۴۰ ساله بود و حتی اگر به اطلاعات شناسنامه اي او نيز بسنده كنيم وی مسن ترين مرد ايراني بود.

عدای عبدالخانی  همه عمر خود را چوپاني كرده و از همين درآمد روزگار مي گذرانده است. وی سه دختر و پنج پسر دارد. وی با زندگي سالم، استفاده از غذاهاي سالم، كار و تلاش و پياده روي توانسته به سن ۱۴۰ سالگي برسد.

مسن ترین ایرانی در آخرین روزهای زندگی، كارهاي روزانه خود را به سختي انجام مي داد.

نزديكان او رمز سلامتي وي را استفاده از شير و لبنيات و كار كردن و به خصوص كشاورزي وپياده روي هاي طولاني در هنگام چوپاني در طول يك عمر كار و زندگي مي دانند.

همسرش در سن ۸۷ سالگي و حدود ۱۳سال پيش فوت كرده و فرزند ارشد وي درسال ۱۳۳۹به خدمت سربازي رفته است.

هم اكنون عداي عبدالخاني داراي بيش ۱۵۰ نوه بود كه بزرگترين آنها ۹۰ سال و كوچكترين آنها ۲ماهه و چند نوه وي نيز فوت كرده اند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *