وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

5 میوه خوشمزه برای جلوگیری از افزایش وزن

میوه های سیرکننده, میوه کم کالری

میوه های سیرکننده و کم کالری | میوه برای لاغری

میوه های سیرکننده, میوه کم کالری

میوه‌ها هدیه‌ی طبیعت هستند و هر کدام برای خود دارای خواص و فواید و طرفداران زیادی هستند. یکی از اصلی‌ترین علت‌های ابتلا به چاقی و اضافه وزن، عدم داشتن تغذیه سالم در کنار کم تحرکی است. برخی از میوه‌ها دارای خواص خوبی برای پیشگیری و جلوگیری از اضافه وزن هستند. در ادامه به معرفی میوه‌هایی که موجب جلوگیری از افزایش وزن می‌شوند می‌پردازیم.

میوه های سیرکننده و کم کالری | میوه برای لاغری

میوه های سیرکننده, سیب سبز

سیب : انواع سیب سرشار از فلانوئیدها و غنی از فیبر هستند که موجب احساس سیری در فرد می‌شوند و از خوردن غذا که موجب افزایش وزن است جلوگیری می‌کنند. متخصصین تغذیه می‌گویند خوردن یک سیب با پوست موجب سلامتی و شادابی شخص می‌شود. جالب است بدانید میزان آنتی اکسیدان و فیبر موجود در پوست سیب بیشتر از گوشت آن است. همچنین سیب موجب بهبود کنترل قند خون می‌شود و از میل شما برای خوردن می‌کاهد.

میوه های سیرکننده, گلابی

گلابی : این میوه خوشمزه نیز دارای فیبر بالا و دوز سالمی از پلیمرهای فلاونوئید است، که احساس سیری طولانی مدت را به بدن می‌بخشد. قند موجود در گلابی بسیار کم است و مستقیما جذب خون نمی‌شود و طول می‌کشد تا کاملا جذب شود. گلابی را نیز به مانند سیب باید با پوست خورد تا از خواص کامل آن بهره‌مند شوید. یک گلابی متوسط حاوی 5 گرم فیبر است.

میوه های سیرکننده, زغال اخته

زغال اخته : این میوه یکی از منابع آنتوسیانین‌هاAnthocyanin” و پلیمرهای فلاونوئید است، که در کاهش وزن تاثیرگذار هستند. در 1/4 فنجان از زغال اخته 10 میلی‌گرم آنتوسیانین وجود دارد و با ایجاد احساس سیری در بدن از پرخوری و هوس کردن جلوگیری می‌کند. زغال اخته مزه ترشی دارد و در صنعت غذایی و دارویی مصرف دارد. زغال اخته باعث کاهش کلسترول بد خون یا کلسترول LDL و حفظ کلسترول خوب خون یا کلسترول HDL می گردد و از این طریق باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

میوه های سیرکننده, توت فرنگی

توت فرنگی : این میوه خوش‌رنگ و خوش‌طعم یکی از منابع مهم آنتوسیانین است که به مانند زغال اخته موجب احساس سیری در فرد می‌شود. می‌توان مقدار یک فنجان از آن را با ماست کم چرب یا بلغور جو میل کنید تا تاثیرش بیشتر شود. توت فرنگی موجب افزایش چربی خوب خون شده و فشارخون را پایین می‌آورد و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می‌نماید. این میوه جزو 20 میوه پر از آنتی‌اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می‌باشد.

میوه های سیرکننده, فلفل ها

فلفل : فلفل مانند گوجه یک میوه است که به اشتباه آنها را جزو سبزیجات می‌دانند. در فلفل ترکیبی به نام کپسایسینCapsaicin” وجود دارد که با تبدیل چربی‌های سفید به قهوه‌ای موجب انرژی سوزی در بدن می‌شود. فلفل جزو سالم‌ترین میوه‌ها است که می‌توان بصورت خام یا همراه خوراک میل کرد.

خوردن زیاد بعضی میوه‌ها به علت دارا بودن فروکتوز موجب افزایش وزن و چاقی می‌شود. ولی میوه‌هایی مانند سیب سبز، انواع توت و سیب سبز و توت فرنگی، بلوبری و گلابی جزو میوه‌هایی هستند که زیاده روی در خوردن آنها کمترین تاثیر را بر روی چاقی دارند.

گردآوری : وب سایت بروزتغذیه سالمتناسب اندام

غذاهای سیرکننده و کم کالری, سیر کننده در جدول, غذاهای کم کالری برای کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *