وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نحوه ضدعفونی کردن موبایل

نحوه ضدعفونی کردن موبایل

طبق تحقیقات بسیاری از میکروب‌ها و پاتوژن‌ها می‌توانند حدودا چهار روز روی صفحه نمایش‌ها بچسبند. بطور میانگین هر شخص در روز حدود 76 بار به تلفن همراه دست زده و از آن استفاده می‌کنند.

نحوه ضدعفونی کردن موبایل

اکنون با توجه به اینکه ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته است، دقیق نمی‌توان گفت چند روز بر روی سطح صفحه نمایش باقی می‌ماند اما اگر فرض کنیم که این ویروس نیز مانند 17000 باکتری دیگر رفتار می‌کند، پس خطر شیوع آن بسیار بالاتر می‌رود.

نحوه ضدعفونی کردن موبایل

ضدعفونی کردن تلفن های همراه معضلاتی را برای مردم سراسر دنیا ایجاد کرده است. ما نمی‌توانیم نمایشگر همه گوشی‌ها را با آب و صابون بشوییم زیرا همه موبایل‌ها ضد آب نمی‌باشند. در نتیجه برای جلوگیری از خراب شدن یا آسیب دیدن موبایل دقت زیادی لازم است و به دلیل حساس بودن صفحه نمایش‌ها، نمی‌توان با هر ماده‌ای آنها را تمیز نمود.

ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از ضد عفونی، دستگاه را خاموش نمایید. دستگاه به شارژر یا هندزفری متصل نباشد.

مطالعه نمایید

کاهش ظرفیت ریه‌ ها پس از بهبودی از کرونا

نحوه ضدعفونی کردن موبایل

به نکات زیر دقت نمایید

  • هرگز از وایتکس برای تمیز کردن موبایل استفاده نکنید. به این دلیل که رنگ سطح گوشی را می‌برد.
  • هیچ ماده ضدعفونی کننده را به روی موبایلتان اسپری نکنید. ابتدا به روی پنبه یا پد اسپری کرده و سپس پنبه را روی گوشی بمالید.
  • متاسفانه بسیاری از مردم محلول آب و الکل را به روی گوشی خود اسپری می‌کنند که این کار موجب خرابی تلفن همراه می‌شود زیرا آبی که درون الکل ریخته شده است به درون موبایل نفوذ کرده و خسارت به بار می‌آورد.
  • برای جلوگیری از این آسیب، از الکل خالص استفاده نمایید. الکل اگر به درون گوشی هم نفوذ کند به دلیل خاصیتی که دارد زود می‌پرد و مشکلی پیش نمی‌آید.
  • اگر مواد ضدعفونی فقط و فقط بر روی ال سی دی موبایل که با گلس نیز پوشیده شده است، ریخته شود، به احتمال زیاد مشکلی پیش نمی‌آید اما به این دلیل که این مواد به درزها، اسپیکرها، درگاه‌های شارژر و هندزفری نفوذ می‌کنند و حتی موجب از کار افتادن گوشی می‌شود.

بهترین راه برای پیشگیری از آسیب رسیدن به موبایل

همیشه ابداعات نو توانسته مشکلات بشر را برطرف نماید. در اینجا نیز یک کار ابداعی ما را از تمامی مشکلات مربوط به آلوده شدن گوشی موبایل خلاص می‌کند.

بهترین کار این است که ابتدا قاب گوشی خود را دربیاورید و روی گوشی موبایل خود را کلا سلفون بکشید و سپس قاب گوشی را بگذارید. هر زمان که رسیدید خانه، قاب را دربیاورید و بشویید و سلفون را دور بیندازید. دیگر دردسر ضدعفونی و نگرانی از خراب شدن گوشی را ندارید.

گردآوری : berroz.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *