وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش ساخت صف دانلود در نرم افزار Internet Download Manager

How-to-queue-download-using-Internet-Download-Manager
آموزش ساخت صف دانلود در نرم افزار Internet Download Manager

با سلام مجدد, امروز در خدمتتون هستم با آموزش ساخت صف دانلود در نرم افزار Internet Download Manager

نرم افزار اینترنت دانلود منیجر بهترین نرم افزار در زمینه مدیریت دانلود است, که با داشتن تنظیمات و گزینه های مختلف خیلی کار را برای کاربرانش راحت تر کرده, که با آشنا بودن با چگونگی کار با نرم افزار IDM شما می توانید از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید. یکی از قابلیت های خوب این نرم افزار ایجاد صف دانلود می باشد.

خوب شاید سوال پیش بیاید صف دانلود (Queue) چیست و به چه دردی می خورد ؟ فرض کنید شما یک عالمه فایل با فرمت های مختلف برای دانلود دارید که خیلی نامنظم در کنار هم چیده شده اند و بخاطر سرعت کند اینترنت در ایران خیلی طول می برد تا دانلود شوند و هر روز هم به این لیست دانلود اضافه می شود ! در اینجا صف دانلود معنا پیدا می کند, یعنی شما می توانید برای هر کدام از فرمت های مورد نظر یک لیست ایجاد کنید و مشخص کنید بصورت روزانه یا هفته یا تاریخ خاص و تنظیم ساعتی خاص برای شروع و پایان دانلود, به آنها نظم کلی بدهید. مخصوصا این کار برای کسانی که ساعات دانلود رایگان دارند خیلی کاربردی است . البته بدرد کسانی که از سایت های اشتراک دانلود که محدودیت زمانی دارند مثل آپلود بوی و آپلود باز و غیره هم می خورد .

باز به این مثال توجه کنید : مثلا ما 10 تا فیلم و کلیپ داریم , 10 تا فایل فشرده , 10 تا آهنگ , 10 تا فایل pdf . حالا فکر کنید بعضی ها حجم بالایی دارند و به این سادگی ها دانلود آنها به اتمام نمی رسد ! و در اینجا شما دانلود هایی از سایت های اشتراک دانلود دارید که بعد از گذشت 1 تا 3 روز لینک آنها غیرفعال می شوند ! و فایل هایی هم دارید که حجم آنها کمتر هستند و بسته به سرعت دانلود شما راحتتر و سریعتر دانلود می شوند .

که اگر بصورت پیشفرض بگذاریم نرم افزار idm دانلود کند باید منتظر باشیم تا یکی یکی دانلود شوند, حالا اگر فایل های با حجم بالا اول دانلود شوند خیلی طول می برد تا نوبت به فایل های کم حجمتر و دانلود های اشتراکی برسد. و چه بسا تا آنموقع لینک دانلود فایل های دیگر هم پاک شوند و …

اما شما می توانید با ایجاد صف دانلود برای هر کدام از فایل ها یک زمانی را به آنها اختصاص بدهید تا براحتی و با برنامه ریزی فایل ها با نظم دانلود بشوند, مثلا فکر کنید ساعت دانلود رایگان شما از ساعت 2 تا 7 صبح است.

می توانید برای فایل های کم حجم یک صف دانلود ایجاد کنید از ساعت 2 تا مثلا 3 که برای یک اینترنت 512 در 1 ساعت می شود حدود 200 مگابایت را دانلود کرد و بعد برای فایل هایی که از سایت های اشتراکی روی دانلود گذاشته اید و بعد فایل های حجیم و غیره …

خوب برای ایجاد صف دانلود ابتدا نرم افزار Internet Download Manager را اجرا می کنیم »

how to create Queues in idm (1)
Internet Download Manager

و بعد روی Scheduler کلیک می کنیم »

how to create Queues in idm (2)
آموزش ساخت صف دانلود در نرم افزار Internet Download Manager

حالا برای ایجاد صف دانلود روی New queue کلیک می کنیم »

how to create Queues in idm (3)
آموزش ساخت صف دانلود در نرم افزار Internet Download Manager

حالا باید اسمی برای آن در نظر بگیریم, مثلا اگر فیلم دارید برای دانلود, می توانید اسم این صف دانلود را بگذارید فیلم ها و تمام فیلم ها را به این قسمت اضافه کنید و … و روی Ok کلیک می کنیم »

how to create Queues in idm (4)

صف دانلود ما ایجاد شد »

how to create Queues in idm (5)

حالا برای اضافه کردن دانلودهای مورد نظر به این لیست بعد از انتخاب آنها, راست کلیک می کنیم و از Move to queue روی صف دانلود مورد نظرمان کلیک می کنیم »

how to create Queues in idm (6)

که باز روی Scheduler کلیک می کنیم و بعد روی نام صف دانلود ما و بعد روی تب Files in the queue که اسم فایل های اضافه شده را در این قسمت می بینیم»

how to create Queues in idm (7)

حالا می توانیم با کلیک روی تب کناری Files in the queue یعنی Scheduler زمان شروع و پایان دانلودها را مشخص کنید.

برای آشنایی با این بخش(scheduler) می توانید به آموزش روبرو مراجعه کنید : آموزش خاموش شدن اتوماتیک کامپیوتر بعد از دانلود بوسیله نرم افزار IDM

شاد و موفق باشید*

منبع آموزش : berroz.com

آموزش ساخت صف دانلود در نرم افزار Internet Download Manager

2 پاسخ

  1. سلام واقعا سایت بیستی دارید از زحماتتون بسیار سپاسگذارم.ببخشید آموزش کامل رایت با نرم افزارآشامپو و فرمت های قابل پخش در سی دی خانگی رو هم میشه بزارید.

    1. سلام خدمت شما * و ممنون از محبت شما *
      چشم , بزودی تهیه می کنم و بعد از اتمام از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می کنم *
      شاد و موفق باشید *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *