وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نكات مفید آشپزی

نكاتی مفید در آشپزی

نكات مفید آشپزی

نكات مفید آشپزی

فلفل نمكی

از آن جا كه در بیشتر غذاها از نمك و فلفل ، هر دواستفاده می شود بهتر است یك نمكدان بزرگ انتخاب كرده ، نمك و فلفل را با هم مخلوط كرده وداخل آن بریزید. برای به دست آوردن یك تركیب مطلوب ، بهتر است سه چهارم نمك و یك چهارم فلفل را با یكدیگر مخلوط كنید.

پیمانه مایعات چسبناك

اگر می خواهید مایعات چسبناك را نظیر عسل ، مرباوانواع شربت ها پیمانه كنید، قبلا فنجان اندازه گیری را با روغن خوراكی چرب كنید و درآب داغ ، آب بكشید به این ترتیب ، مایعات چسبناك به بدنه داخل فنجان نخواهند چسبید واندازه گیری شما دقیق انجام خواهد شد.

 خارج كردن (كچاپ ) از بطری

گاهی انواع سس ها و خوراكی هایی كه به عنوان چاشنی به كار می روند و معمولا در درون بطری به فروش می رسد، سفت می شود، به طوری كه ازدهانه بطری بیرون نمی ریزد. آسان ترین راه برای حل این مشكل آن است كه یك نی مخصوص نوشیدن نوشابه یا آب را به داخل بطری فرو برده تا انتها فشار دهید، سپس آن را بیرون بكشید .هوای كافی كه به این ترتیب وارد بطری می گردد، باعث می شود كه محتویات بطری به راحتی از آن بیرون بریزد.

 نرم كردن كره

هیچ گاه سعی نكنید كره ای را كه از فریزر درآورده اید به وسیله یك كارد تیز از وسط به دو نیم كنید. این كار، به ویژه وقتی قالب كره را در دست خود گرفته اید، بسیار خطرناك است زیرا ناگزیربرای انجام این كار باید از زوربازوی خوداستفاده كنید و با تمام قوا به كره فشار آوریدوهمین تلاش شما باعث می شود كه ناگهان كاردتیز از قالب كره گذشته و دست شما را ببرد.

بنابراین برای نرم كردن و بریدن كره منجمد از روش های دیگر استفاده كنید :

قالب كره را رنده كنید. رنده كردن كره ای كه سخت منجمد شده به سرعت آن را نرم می كند.

نكات مفید آشپزی

اگر می خواهید كره شما بیش از حد نرم شود به طوری كه بتوانید آن را روی نان وغیره بمالید،یك لحظه ماهی تابه كوچكی را كه قبلا روی آتش گرم كرده اید وارونه روی ظرف كره بگذارید به زودی كره را نرم خواهد كرد. ولی اگر عجله ندارید و مایلید كره شما به طور طبیعی نرم شودساعتی قبل از مصرف آن را از فریزر خارج سازیدو بگذارید تا خود به خود نرم شود.

گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/lifestyle

خانواده سبز :منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *