وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

cooking
نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

آشپزی به نظر بعضی ها کار سختی است و ترجیح می دهند به جای اینکه خودشان غذا درست کنند سراغ دفتر تلفن بروند و به رستوران و فست فود محل غذا سفارش بدهند. غذا های بیرون علاوه بر هزینه بالاتری که دارند اغلب چرب و پرکالری هم هستند و مصرف شان توصیه نمی شود… باور کنید آشپزی آنقدر ها هم سخت نیست و با استفاده از بعضی وسایل می توان خیلی راحت و در زمان کم، غذایی سالم و مقوی تهیه کرد. در اینجا چند نمونه از این وسایل را به شما معرفی می کنیم.

۱. یکی از وسایل ضروری یک آشپزخانه بخار پز است

با استفاده از این وسیله می توان یک غذای سالم، رژیمی، و خوشمزه تهیه کرد. سعی کنید بخارپز بامبو را جایگزین انواع بخارپز های فلزی کنید. بخارپز بامبو برخلاف انواع فلزی آب را جذب می کند و موجب می شود سبزی ها سفت و محکم بمانند. هنگام بخارپز کردن غذا قرار دادن یک حوله تمیز و مرطوب داخل ظرف، بخار را درون ظرف نگه می دارد و زمان پخت را کمتر می کند.

۲. دومین وسیله ضروری آشپزخانه قیچی آشپزخانه نام دارد

The-kitchen scissors
نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

وجود یک قیچی مخصوص در آشپزخانه کار را برایتان راحت تر می کند. از قیچی آشپزخانه می توان برای خرد کردن سبزی ها، مرغ و گوشت خام، نان و حتی بریدن پیتزا در اندازه مناسب استفاده کرد.

۳. سبد سبزی خشک کن هم می تواند درآشپزخانه مفید باشد

با قرار دادن و چرخاندن سبزی ها در این وسیله تکه های سبزی خشک می شود و چاشنی سالاد بهتر به سبزی ها می چسبد و موجب می شود سالاد طعم بهتر و چربی کمتر داشته باشد.

۴. خرد کن در آشپزخانه

slap-chop-3
نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

هر چند از یک غذا ساز می توان برای کارهای مختلف استفاده کرد اما معمولا شستن آن کار آسانی نیست در حالی که استفاده از خردکن های کوچک خیلی راحت تر است. می توانید خیلی سریع پیاز و جعفری را در آن خرد کنید و کنار غذا نوش جان کنید و از فواید این سبزی های تازه بهره ببرید.

۵. در آشپزخانه گاهی دستگاه مخصوص برش هم لازم می شود

wonder-peeler-obierak-do-warzyw-i-owocow-z-tv-2583952310
نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

از این وسیله برای ورقه ورقه کردن میوه ها و سبزی های زیبا و خوش شکل مانند کیوی و گوجه فرنگی استفاده و ظرف غذا و سالادتان را با برش های زیبای سبزی تزئین کنید. با این کار می توانید بچه ها را به خوردن میوه و سبزی تشویق کنید. هنگام خرید، انواعی را انتخاب کنید که حفاظ دست داشته باشد تا هنگام کار به دست هایتان آسیب نرسد.

۶. گوشت کوب برقی از وسایل ضروری یک آشپزخانه مجهز است

Electric Masher
نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

گوشت کوب برقی یک مخلوط کن کوچک است که موتور آن در قسمت بالا قرار دارد و می توان از آن برای پوره کردن غذاهای داغ استفاده کرد. این وسیله را کنار اجاق گاز بگذارید و از آن برای پوره کردن سیب زمینی پخته، سوپ و سایر غذاها استفاده کنید. با استفاده از این وسیله می توانید انواع میوه را پوره و به عنوان دسر و میان وعده استفاده کنید. ضمن اینکه شستن آن هم بسیار آسان و بی دردسر است.

۷. سیر خردکن در آشپزخانه چه می کند؟

Crushing garlic
نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

با وجود اینکه سیر فواید زیادی دارد و طعم خیلی خوبی به غذا می دهد گاهی بوی بد آن موجب می شود از آن استفاده نشود. با استفاده از یک سیر خردکن، سیر، تنها به غذا طعم می دهد و دست ها، چاقو و سایر وسایل آشپزخانه بو نمی گیرند.

۸. ماهی تابه دردار می تواند آشپزی را دلپذیر تر و ساده تر کند.

استفاده از یک ماهی تابه دردار روش آشپزی شما را تغییر می دهد. از این وسیله برای پخت جوجه، همبرگر، استیک و انواع سبزی استفاده کنید و غذا را با روغن و چربی کمتر تهیه کنید.

9. پوست کن در آشپزخانه به مچ شما استراحت می دهد

wonder-peeler-obierak-do-warzyw-i-owocow-z-tv-2583952310
نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

از این وسیله بیشتر برای پوست کندن سبزی هایی مانند هویج، بادمجان، کدو، سیب زمینی و خیار استفاده می شود اما علاوه بر پوست کندن سبزی ها می توان با آن برش های نازک پنیر یا شکلات تهیه و در تزئین غذا استفاده کرد.

۱۱. آشپز خانه بدون تخته آشپزی هم می شود؟

بهتر است ۲ تخته آشپزی داشته باشید و برای گوشت قرمز، مرغ و ماهی از یک تخته و برای سبزیجات از تخته دیگری استفاده کنید. با این کار هم سرعت آشپزی تان بالا می رود و هم از انتقال آلودگی پیشگیری می کنید.

۱۲. همیشه یک چاقو تیز کن در آشپزخانه داشته باشید.

Knife sharpener
نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

این وسیله چاقو ها را همیشه تیز نگه دارید. چاقو های تیز و برنده سرعت عمل شما را در آشپزی بیشتر می کنند.

منبع : chidaneh.com ♦ persianpersia.com

بازنشر » berroz.com

نوآوری در وسایل منزل | آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *