وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نکاتی مفید برای آشپزی

نکاتی مفید برای آشپزی

نکاتی مفید برای آشپزی

 

▪ اگر می خواهید آب لیموی بیشتری از لیمو به دست آورید، ابتدا آنها را در داخل آب داغ بریزید، چند ثانیه صبر کنید و قبل از آبلیموگیری، آنها را روی میز بغلتانید.


▪ اگر برنج ته گرفت، روی آن یک تکه نان بگذارید و چند دقیقه در قابلمه را محکم ببندید.
▪ هنگام تهیه نان خانگی، اگر دوست دارید روی آن برشته و براق شود، چند دقیقه قبل از برداشتن، روی آن با قلم مو سرکه سفید بمالید.
▪ زمانی که مقداری از نان تست شما زیاد آمد یا بیات شد، آن را در تخم مرغ زده شده فرو برده و در روغن سرخ کنید. عصرانه خوبی برای بچه ها و بزرگترهاست.
▪ همیشه خمیرمایه را در آب ولرم بریزید. آب داغ آن را از بین می برد.
▪ اگر آرد نان نیاز دارید سریع ترین روش تست کردن و بعد آسیاب کردن نان است.
▪ اگر یک هفته از عمر تخم مرغ بگذرد، در وسط ظرف آب قرار می گیرد. تخم مرغ های کهنه پوستی نرم و براق دارند، روی سطح آب قرار می گیرند و پس از ۳ هفته سفیده آن رقیق و آبکی شده و زرده آن پخش می شود.
پوست تخم مرغ تازه سخت و گچی است. ته آب افقی قرار می گیرد و سفیده آن غلیظ و زرده آن برجسته است.

 
▪ اگر ته تخم مرغ را قبل از جوشاندن با یک سوزن به اندازه 2 مبلیمترسوراخ کنید، در آب جوش ترک نمیخورد و به هنگام پوست کندن راحت پوست خواهد شد. همیشه این سوزن را به آهنربای روی در یخچال بزنید.

 
▪ تخم مرغ سفت به12 دقیقه جوشیدن نیاز دارد. در قابلمه آن قدر آب بریزید که روی تخم مرغ را بگیرد و در آن را ببندید و به مدت دو دقیقه بجوشانید، قابلمه را کنار گذاشته با در بسته یازده دقیقه صبر کنید. زرده تخم مرغ دیگر خاکستری نخواهد شد.

 

گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/lifestyle

تهران امروز :منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *