وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

چند اشتباه در هنگام آرایش لب

نکات آرایش لب

نکات آرایش لب

نکات آرایش لب

آرایش یکی از راه‌های زیبایی ظاهری است که رعایت نکردن نکاتی می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد یا نتیجه عکس دهد و شما را از آنچکه می‌خواستید دورتر کند. مثلا در هنگام آرایش لب نکاتی هست که موجب نشان دادن سن شما بیش از حد واقعی است!.

رژ لب یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی است که خانم‌ها علاقه خاصی به آن دارند. از تاثیرات رژلب می‌توان به : شادابی و دادن گرما به صورت، افزایش جذابیت خانم‌ها و چهره، زیباتر شدن آرایش صورت و … که البته اگر تناسبات را فراموش کنیم موجب نامتعادل شدن حالت صورت نیز می‌شود. در این مطلب با رایج‌ترین اشتباهات استفاده از رژ لب آشنا می‌شویم.

نکات آرایش لب

نکات آرایش لب

بدون مقدمه استفاده از رژ لب

خانم‌هایی که در دوران میانسالی و خصوصا در دوران سالمندی هستند، نیاز به دقت بیشتری در هنگام استفاده از رژلب دارند. مثلا با ایجاد خطوط یکدست دور لب می‌توان از خارج شدن رژلب از خطوط لب جلوگیری کرد. خط لب می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد که با استفاده از آن دور تا دور لب را خط بکشید و با استفاده از رژلب درون خطوط را پر کنید. استفاده از براش‌های آرایشی نیز می‌تواند دقت و میزان عملکرد را افزایش دهد، و شما با حوصله کار خود را انجام دهید.

نکات آرایش لب

نکات آرایش لب

پوسته پوسته شدن لبخشک شدن لب ها

متخصصان معتقدند خمیردندان، رژلب، پروتزهای دندان، حرارت زیاد، کم آبی و سرمای شدید و بعضی از بیماری‌های سیستمیک مانند پسوریازیس موجب پوسته پوسته شدن لب و خشک شدن لب‌ها می‌شوند.

لب‌های خشک و پوسته شده نمای خوبی ندارند و روی چهره ظاهری نامطلوبی می‌گذارند. دوره میانسالی خشک شدن لب ها بیشتر می‌شود. استفاده از رژلب بدون توجه به پوسته‌های لب موجب جابجایی رنگ‌ها به علت نفوذ رژ درون ترک و پوسته لب می‌شود و تاثیر بدی را در چهره شخص می‌گذارد، و حتی باعث افزایش سن خانم ها می‌شود. استفاده از لایه بردارهای خفیف برای داشتن لب‌های صاف و جداسازی سلول‌های مرده در این موقع بهترین کار است. استفاده از مرطوب کننده‌های لب به طور مرتب می‌تواند در درمان خشکی لب‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

نکات آرایش لب

افزایش ماندگاری رژلب و پرایمر لب

پخش شدن رژلب یکی دیگر از مشکلات خانم‌ها به خصوص در دوران میانسالی است که استفاده از پرامیر لب می‌تواند این مشکل را برطرف کند. پرایمر لب نقش پوشاننده‌ایی مخفی را دارد، که از پخش شدن رژلب به سمت خطوط دور دهان جلوگیری می‌کند. پرایمر لب ظاهر لب را نرم و لطیف و موجب افزایش ماندگاری رژلب نیز می‌شود.

نکات آرایش لب

 

محو شدن رژ لب در میان خطوط دور لب

یکی از مدهای قدیمی برای جذاب بودن محو شدن رژ لب در میان خطوط دور لب است که امروز جذابیتی ندارد. برای ماندگاری رنگ رژلب می‌توانید از براش‌های آرایشی استفاده کنید. از فواید براش این است که رژلب را بهتر به درون بافت لب‌ها می‌برد، و تکرار دو یا سه باره آن موجب افزایش ماندگاری رنگ رژلب می‌شود.

نکات آرایش لب

رژ لب و رنگ های بی روح 

گاهی خانم‌ها بدون توجه به مناسب بودن رنگ‌ها و فقط صرفا به دنبال متفاوت بودن از رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که واقعا تاثیر بدی روی زیبایی آنها می‌گذارند، و جالب‌تر اینکه هزینه‌های گزافی نیز برای آن می‌پردازند. استفاده از رنگ‌های بی روح طبق قوائد خاصی باید صورت گیرد. وگرنه مثلا استفاده از رژلب‌های بی‌روح برای خانم‌هایی با پوست تیره هیچ که خوشایند نیست باعث سردی صورت نیز می‌شود. استفاده از رنگ‌های بی‌روح و خنثی زیبایی طبیعی لب‌ها را از بین می‌برد. برای انتخاب رژلب مناسب بهتر است رنگ رژلب به تیره‌ترین قسمت لب نزدیک باشد. رژلب‌های براق هم می‌توانند در جذابیت ظاهری خانم‌ها تاثیرگذار باشند و دقت کنید رژلب براق فقط برای جوان‌ها نیست بلکه در زیبایی خانم‌های میانسال و مسن بسیار تاثیر مثبتی دارد.

گردآوری : وب سایت بروزآرایش و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *