وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ورزش های دوران بارداری کدامند؟

ورزش های دوران بارداری

ورزش های دوران بارداری کدامند؟

ورزش های دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری بسیار لازم و ضروری است و امروزه این موضوع اثبات شده است. ورزش هم برای مادران باردار مفید است و هم برای جنین بسیار مفید است. ورزش مادر را برای زایمان آماده تر می کند و موجب می شود زایمان راحت و آسانی داشته باشد. همچنین ورزش در دوران بارداری کمر درد در دوران بارداری را تسکین می دهد بی خوابی مادر را بهبود می بخشد.

حال باید بدانیم که ورزش های دوران بارداری کدامند؟ با ما همراه باشید تا به این ورزش ها اشاره کنیم.

ورزش های دوران بارداری کدامند؟

حال ورزش برای مادر باردار چه فوایدی به همراه دارد؟

فواید ورزش در دوران بارداری

  • موجب کاهش خطر فشار خون بالا و دیابت بارداری می شود.
  • پیشگیری از کمر درد دوران بارداری
  • موجب جلوگیری از افزایش وزن مادر باردار می شود.
  • مادر را سرحال و شاداب می کند و انرژی او را بالا می برد.

بهترین ورزش ها برای دوران بارداری

1- دوچرخه ثابت : اگر قصد دارید زایمان طبیعی داشته باشید، دوچرخه ثابت به  تقویت ماهیچه های لگن و ران تقویت کمک زیادی می کند و در این نوع زایمان به شما کمک کند. دوچرخه ثابت را هر روز انجام دهید اما به آرامی پا بزنید تا ضربان قلبتان بالا نرود.

ورزش های دوران بارداری

2- شنا : فواید شنا کردن برای مادر باردار

بسیار زیاد است و درد مفاصل همچون درد کمر را بهبود می بخشد. اما توجه داشته باشید که باید از سلامت و بهداشت استخر مطمئن شوید. تا موجب بیماری رحم نشوید که برای جنین مضر است.

3- پیاده روی در آب : علاوه بر شنا می توانید در استخر پیاده روی نمایید که به تقویت ماهیچه های پا و لگن کمک می کند.

4- پیاده روی سریع : پیاده روی سریع عضلات مادر را سفت می کند. کسانی که تازه می خواهند ورزش کنند بهتر است دو الی سه بار در هفته پیاده روی سریع داشته باشند و به مرور زمان آن را افزایش دهند.

ورزش های دوران بارداری

ورزش کردن موجب کنترل استرس دوران بارداری می شود.

 

5- ورزش کگل : ورزش کگل عضلات لگن را تقویت می کند. شما در این ورزش می بایست ماهیچه های لگن را منقبض کنید، 5 ثانیه نگه دارید و سپس شل کنید. (دقیقا همانطور که می خواهید جلوی ادرار خود را بگیرید). این کار را 10 بار در روز انجام دهید و درهر بار 5 مرتبه تکرار نمایید. این ورزش بسیار راحت و آسان است و در هر زمان و مکانی قابل انجام هست و حتی کسی هم نمی فهمد که شما  دارید یک حرکت ورزشی انجام می دهید.

6- یوگا : یوگا برای انجام زایمان طبیعی بسیار مفید است. ماهیچه های بدن را بسیار تقویت می کند و صد البته ذهن را آرام می سازد که موجب آرامش می گردد.

ورزش های دوران بارداری

در ضمن این نکته را یادآوری می کنیم که خیلی از تمرینات یوگا اصلا برای مادر باردار مناسب نیست و تنها باید تمریناتی را انجم دهید که پزشک و مربی یوگا تایید کنند. تمرینات سبک و مناسب حاملگی را فقط باید انجام دهید.

نکته مهم :

در سه ماه دوم بارداری دیگر به پشت دراز نکشید. تمام تمرینات ورزشی خود را با مشورت پزشک خود انجام دهید و با کمک وی، تمرینات را انتخاب نموده و انجام دهید تا آسیبی به شما و جنین وارد نشود و فقط برایتان سود داشته باشد.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *