وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ورود حزب‌الله به صحنه نبرد سوريه در صورت حمله آمريكا/ احتمال حمله سوريه به نيروگاه اتمي ديمونا *Dimona nuclear reactor

ورود حزب‌الله به صحنه نبرد سوريه در صورت حمله آمريكا/ احتمال حمله سوريه به نيروگاه اتمي ديمونا *Dimona nuclear reactor

يك كارشناس مسائل خاورميانه گفت: در صورت حمله نظامي آمريكا، سوريه رژيم صهيونيستي را مورد هدف قرار خواهد داد و به كمك متحدان منطقه‌‌‌اي‌اش آمريكا را از اين حمله پشيمان خواهد كرد.

حسين هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هجمه‌هاي رسانه‌اي اخير در مورد حمله نظامي به سوريه گفت: پس از آشكار شدن نشانه‌هاي عملي شكست در ميان گروه‌هاي تروريستي و پيروزي ارتش سوريه در سركوب آنها، حالا نوبت به مرحله جديدي از جريان‌سازي‌هاي خبري و رسانه‌اي عليه دولت سوريه رسيده است.

وي هدف از جريان‌سازي‌هاي اخير رسانه‌هاي غربي را زمينه سازي براي ايجاد يك ائتلاف جهاني و آغاز يك حمله نظامي به سوريه دانست و اضافه كرد: در حال حاضر ناوگان‌هاي آمريكا و انگليس به شرق درياي مديترانه اعزام شده‌اند و گفته مي‌شود كه 250 موشك كروز و موشك‌هاي پيشرفته ديگري به سمت سوريه نشانه‌گيري شده است.

هاني‌زاده درباره احتمال اينكه آمريكايي‌ها تهديد خودشان را عملي كنند، تصريح كرد: سوريه ابزارهاي زيادي براي پاسخ دادن به اين حمله احتمالي دارد از جمله هدف قرار دادن رژيم صهيونيستي و نيروگاه اتمي دمونا كه بسيار آسيب‌پذير است و ممكن است با چند موشك منهدم شود.

وي افزود: هرچند كه تشعشعات انهدام احتمالي نيروگاه ديمونا ممكن است كه كل منطقه را فرا بگيرد اما به هر حال سوريه حق دفاع را براي خود محفوظ مي‌داند چرا كه حفظ تماميت ارضي سوريه بخشي از حقوق اين كشور است  لذا اگر آمريكا به سوريه حمله كند اين كشور فلسطين اشغالي را مورد هدف قرار خواهد داد و خسارت‌هاي سنگيني را متوجه رژيم صهيونيستي خواهد  كرد.

اين كارشناس امور بين‌الملل با اشاره به واكنش متحدان منطقه‌اي سوريه در صورت عملي شدن تهديد آمريكا  خاطر‌نشان كرد: قطعا حزب الله در صورت حمله آمريكا به سوريه، وارد صحنه نبرد خواهد شد.

هاني‌زاده در خاتمه متذكر شد: حتي ممكن است حماس هم به گروه ائتلاف سوريه ـ حزب الله بپيوندد و همه اين حوادث شرايطي را فراهم خواهد كرد كه آمريكا از حمله به سوريه پشيمان شود؛ اين حمله هزينه سنگيني براي غرب و آمريكا خواهد داشت و به همين دليل، هم‌اكنون آمريكايي‌ها در مورد حمله به سوريه ترديد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *