وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ورود مرسدس بنز 2/5 میلیاردی به ایران | mercedes benz S500

ورود مرسدس بنز 2/5 میلیاردی به ایران | mercedes benz S500

mercedes benz S500

ورود مرسدس بنز 2/5 میلیاردی به ایران | mercedes benz S500
ورود مرسدس بنز | mercedes benz S500

در این بازار آشفته، شاید خریدن یک خودروی ارزان قیمت هم برای خیلی ها مقدور نیست، اما بعضی ها هستند که خودروهای فوق العاده گرانی سوارند. ما این بار سعی کردیم یکی از خودروهای فوق لوکس موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم خودروهایی که در بازارهای جهانی همیشه فروش خوبی داشته و در نسل جدید آن نیز فروش خوبی کرده است. بنز کلاس S به رغم داشتن قیمت بالای خود در ایران باز هم توانسته جایگاه قبلی خود را بیش از پیش حفظ کند.

S کلاس از سال 1954 تاکنون در حال تولید است خودرویی که از ابتدا در کلاس خودروهای سدان لوکس قرار گرفت. S کلاس تاکنون 15 بار زیر تیغ جراحی رفته تا سال به سال زیباتر شود. خودرو مورد بررسی ما آخرین نسل آن است خودرویی که با قیمت 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. بله درست است 2 میلیارد و 100 میلیون تومان. شاید این پول را تاکنون از نزدیک هم ندیده باشید اما کسانی هستند که با این پول خودرو می خرند تا زندگی راحت تری داشته باشند. اصولاً در کشورهای بزرگ تعداد کسانی که سوار بر خودروهای لوکس می‌شوند محدود است اما در ایران می‌توانید این خودروها را مکرر ببینید.

طراحی زیبای آن حرفی برای گفتن نمی‌گذارد انصافاً بی‌نظیر است به همین دلیل آن را سلطان می‌نامند در ادامه به بررسی سلطان خودروهای ایران می‌پردازیم.

mercedes benz S500 1

موتور mercedes benz S500

S500 از پیشرانه‌ای V8 و 4.6 لیتری مجهز به دو توربو شارژر و با کد فنی DE46ALM278 نیرو می‌گیرد که قادر به تولید 455 اسب‌بخار قدرت و 516 پوند- فوت گشتاور است که در دور میانی 1800 تا 3500 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. بدین ترتیب شتابگیری خارق‌العاده این سدان سنگین وزن به خصوص در سرعت‌های میانی تضمین شده به نظر می‌رسد. این در حالی است که مصرف سوخت S500 در شرایط استاندارد، تنها 8.6 لیتر در یکصد کیلومتر اعلام شده است که رقمی تحسین‌برانگیز با توجه به کلاس این خودرو به حساب می‌آید. وزن آن نیز 1955کیلوگرم است. مصرف سوخت جاده‌ای خودرو 6.4 لیتر در 100 کیلومتر است و همین رقم در مصرف شهری به 12.1 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد.

رقبای mercedes benz S500

اما رقبای s500 چگونه عمل می‌کنند؟ از رقبای S500 در بازار ایران می‌توان به مازراتی کواترپورته S، پورشه پانامرا توربو و ب‌ام‌و 750 اشاره کرد خودروهایی که همچون S500 موفق بودند.در میان این خودروها پورشه پانامرا توربو با 550 اسب‌بخار قدرت قوی‌ترین است اما آیا همه چیز قدرت است؟ زیرا شما یک خودرو لوکس می‌خواهید که در آن آرامش داشته باشید البته شاید کمی هیجان نیز برای ثروتمندان بد نباشد اما اگر در ادامه این گزارش کمی دقت کنید به نکات جالب‌تری دست خواهید یافت.

2014-Mercedes-Benz-S-Class-interior-front-seats-dashboard

امکانات mercedes benz S500

بهتر است بگوییم همه چیز دارد و امکاناتش کامل است اما برای مقایسه بهتر آن با رقبا به تمام امکاناتش اشاره کنیم.وقتی وارد خودرو می‌شوید احساس سادگی می‌کنید زیرا مرسدس‌بنز دوست ندارد که شما گیج شوید همه چیز را با دقت زیاد و با کیفیت بی‌نظیر در سر جایش قرار داده تمام خودرو در دستان شماست. وقتی بر روی صندلی‌ها می‌نشینید کیفیت را همراه با راحتی در اختیار دارید صندلی‌ها مجهز به گرم‌کن و سردکن هستند تا در تمام فصل‌های سال صندلی آماده میزبانی باشند صندلی‌ها مجهز به ماساژور هستند که در شش جهت قابلیت حرکت و 3 حافظه برای راحتی در نظر گرفته شده‌اند در رو به روی شما فرمان قرار دارد که با ظرافت خاص طراحی شده که نه تنها خود خودرو را بلکه تمام ادوات آن را هم می‌توان کنترل کرد فرمان برقی با حساسیت بالا و دوخت چرم خاص به همراه چوب ناب این فرمان نیز به گرم‌کن و سردکن مجهز است اما شاید تمام این‌ها عادی باشد اما این فرمان در زمان وقوع حوادث نیز به یاری شما می‌آید و زمانی که حواس شما نباشد به شما به وسیله لرزش هشدار می‌دهد.

در پشت این فرمان زیبا نشانگرها قرار دارند اما دیگر خبری از عقربه نیست S500 برای ساده تر کردن امکانات 2 عدد lcd را در اختیارتان می‌گذارد که تمام خودرو را می‌توانید از آنجا به وسیله موس کنترل کنید در قسمت نشانگرهای فعلی یک lcd این کار را انجام می‌دهد اما مجهزتر و زیباتر! شما قادر خواهید بود در این نمایشگر، خودرو خود را چکاپ کنید از اطلاعات موتور تا بیرون خودرو و نمایش دید در شب مسیر شما در کنار آن نمایشگر دوم قرار دارد نمایشگری که ادوات رفاهی را کنترل می‌کند و متصل به اینترنت و سیستم ناوبری پیشرفته است. این سیستم می‌تواند حتی آب و هوای محل مورد نظرتان را نیز به شما نشان دهد. در زیر آن چهار دریچه هوای گرد در نظر گرفته شده است و در میان آن‌ها ساعت لوکس مرسدس‌بنز نصب شده است در کمی پایین‌تر کلیدهای تنظیم تهویه مطبوع قرار دارد. این سیستم قابلیت تنظیم چهار کاناله را دارد و مجهز به سیستم تصفیه هوای الکترونیکی است.

سیستم صوتی تصویری Burmester به شما حس آرامش دو چندانی را می‌دهد و در کنار نورپردازی رومانتیک شما را به راندن تشویق می‌کند.داشبورد بسیار ساده بنز به شما نه تنها حس سادگی نمی‌دهد بلکه S500 را اشرافی‌تر جلوه می‌دهد. در سمت چپ فرمان کلید سیستم تنظیم سیستم پایداری و دید در شب و باقی ادوات ایمنی وجود دارد.

mercedes benz S500

دیگر از دسته دنده خبری نیست مرسدس همچون نسل قبل در کنار فرمان سیستم دنده را تعبیه می‌کند تا فضای زیباتر و شکیل‌تر داشته باشد. در S500 در قسمت دسته دنده کلیدهای خودرو در زیر کنسول قرار دارند. این کلیدها که شامل سیستم ناوبری، فلاشر، سیستم تنظیم ارتفاع و تنظیم سیستم صوتی تصویری است بر روی این کلیدها در قسمت جلویی کنسول یک موس وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید سیستم صوتی تصویری فوق هوشمند S500 را کنترل کنید همچنین می‌توانید با این موس هوشمند تماس تلفنی نیز برقرار کنید.

slide_show_2014_Mercedes-Benz_S_Class_Seats

اصولاً کسانی که این خودرو را می‌خرند خودشان رانندگی نمی‌کنند و این کار را به راننده می‌سپارند و در قسمت عقب خودرو می‌نشینند. مرسدس برای این دسته از افراد کم نگذاشته و در عقب این خودرو دو نمایشگر در نظر گرفته است که مجهز به تلفن و تلویزیون هستند. سیستم تهویه مطبوع عقب نیز بی‌نقص است. در میان دو صندلی عقب کنسولی وجود دارد که در پشت آن کول باکس و درب ورود به صندوق عقب و در جلو آن دو جا لیوانی با سیستم گرم‌کن و سردکن قرار گرفته است نورپردازی عقب خودرو هم چون جلو خودرو زیبایی خاصی دارد.بیایید سری به رقبای سرسخت S500 بزنیم در این رقابت شاید بهتر باشد باز هم پورشه را مقایسه کنیم. پورشه در زمان تولید پانامرا بهترین‌ها را در نظر گرفت اما مرسدس در آن سال‌ها دست نگه داشت و در سال 2014 مدلی را عرضه کرد که هیچ کدام از رقبا فکرش را هم نمی‌کردند بی‌نقص و بی‌نظیر.کسانی که این همه پول برای خرید خودرو می‌دهند ایمنی برایشان خیلی مهم است مرسدس هم این را خوب می‌داند پس بگذارید به سراغ سیستم‌های ایمنی S500 برویم.

S500 مجهز به 12 کیسه هوای ایمنی است که شامل جلو، جانبی، پرده‌ای محافظ سر، پرده‌ای جلو و عقب و سرنشینان عقب می‌شود. دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و دارای سیستم ضد سرقت، قفل و باز کردن درها بدون کلید، ستون جمع‌شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم تصادف، دارای سیستم دزدگیر به همراه آلارم و سیستم تشخیص در اتومبیل در شب است. همین فهرست تا حدودی تکلیف قیمت بالای این خودروی رویایی را مشخص می‌کند. همچنین این خودرو به ایمنی راننده بیش از پیش توجه دارد. سیستم پیش اخطار خواب‌آلودگی، سیستم دید نقطه کور، سیستم رادار، سیستم محدودیت سرعت، قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک در صندوق عقب با سیستم ایمنی، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل از جمله سیستم‌های ایمنی S500 هستند البته سیستم شیشه و آینه‌های این خودرو کاملاً پیشرفته است. آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه‌های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن، چراغ‌های روشنایی روی آینه‌ها و سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی از جمله تجهیزات این خودرو در سیستم آینه است.

mercedes benz S500 3

همچنین تنظیم برقی تمام پنجره‌ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه‌ها، سیستم یخ‌زدای برف پاک کن، شیشه‌های سولار، پرده عقب، سقف پانوراما سفارشی و پرده برقی کناری، سیستم شیشه این خودرو را به یکی از سیستم‌های بسیار منحصر به فرد تبدیل کرده است.در پایان به این نتیجه رسیدیم که پورشه و مازراتی و ب‌ام‌و هنوز نتوانسته‌اند به پای مرسدس‌بنز برسند اما باید منتظر باشیم زیرا زمان زیادی از تولید آخرین فیس‌لیفت‌های شرکت‌های پورشه و ب‌ام‌و می‌گذرد و باید منتظر معرفی سری جدید این خودروها باشیم.

s500 کوپه مدل 2015 در ایران 2.5 میلیارد :

روز پنجشنبه هفته گذشته مدل کوپه این خودرو وارد گمرک تهران شد و فروشنده برچسب قیمت 2.5 میلیارد تومان را بر روی آن نشاند .

منبع خبر : دنیای خودرو

بازنشر » berroz.com

ورود مرسدس بنز 2/5 میلیاردی به ایران | mercedes benz S500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *