وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تحصیل در رشته های پزشکی بدون کنکور ؟

پزشکی بدون کنکور

تحصیل در رشته های پزشکی بدون کنکور ؟

رشته های پزشکی و پیراپزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی هستند که همیشه ظرفیت دانشگاه‌ها کمتر از متقاضیان آن بوده و این یعنی هر ساله تعداد زیادی از علاقمندان به رشته پزشکی پشت کنکور می‌مانند. بیشتر اوقات قبولی در کنکور سراسری برای بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه تبدیل به یک کابوس می‌شود.

با این که کنکور شرط ورود به دانشگاه است ولی معیاری برای سنجیدن استعداد افراد نیست و بارها موضوع حذف کنکور سراسری مطرح شده و یکی از دلایل خالی بودن صندلی‌های دانشگاه‌ها نیز همین مشکلات بوجود آمده از سمت آن است.

اما … نگران نباشید

شما می‌توانید بدون شرکت در کنکور سراسری و پرداخت هیچگونه هزینه‌ای و به صورت کاملا رایگان همانند سایر دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی شروع به تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی کنید و برای همیشه با سد کنکور سراسری خداحافظی کنید.

بگذارید بهتر موضوع را مطرح کنیم، سازمان سنجش آموزش کشور در راستای جلوگیری از خالی شدن بیشتر صندلی دانشگا‌ه‌ها زمینه‌ای را فراهم آورده که علاقمندان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی یعنی : رشته مامایی، هوشبری … و حتی یکی از پرطرفدارترین‌های پزشکی یعنی رشته دندان پزشکی، بتوانند ادامه تحصیل دهند.

اعتبار مدرک تحصیلی ؟

مدارکی که پس از تحصیلات در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به شما اعطا می‌شود کاملا مشابه مدارک فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی دیگر دانشگاه‌ها است و هیچ نگرانی در مورد اعتبار آنها وجود ندارد.

پزشکی بدون کنکور

نحوه ثبت نام پزشکی بدون کنکور ؟

برای تحصیل رایگان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی کافیست بهمن ماه در کنکور سراسری ثبت نام کنید، با یک تفاوت که پذیرش شما بر اساس سوابق تحصیلی شما انجام می‌شود و نه نتیجه کنکور سراسری و اگر کاملا متوجه شده باشید شما بدون نیاز به هزینه‌های سنگین کلاس‌های کنکور و مجموعه‌های آموزشی کنکور سراسری، به راحتی می‌توانید در یکی از رشته‌های ارائه شده از سمت سازمان سنجش به ادامه تحصیلات دانشگاهی بپردازید.

باز هم نگران نباشید. اگر فرصت ثبت نام در بهمن ماه را از دست داده‌اید می‌توانید در مرداد ماه به انتخاب رشته بپردازید و همچنین اقدام به خرید کارت اعتباری از سایت سنجش کنید.

دقت کنید شرایط برای ثبت نام علاقمندان به رشته های پزشکی اعلام شده از سمت سازمان سنجش کشور که در سال گذشته و بعضا برای ترم دوم بهمن نتوانسته‌اند در مهلت مقرر ثبت نام کنند فراهم است.

رشته های پزشکی بدون کنکور ؟

رشته های پزشکی و پیراپزشکی ارائه شده از سمت سازمان سنجش به شرح زیر است. علاقمندان می‌توانند با توجه به دارا بودن شرایط در یکی از رشته‌های ذکر شده، بدون کنکور به ادامه تحصیل بپردازند.

  • رشته مامایی
  • رشته هوشبری
  • رشته اتاق عمل
  • رشته علوم آزمایشگاهی
  • رشته رادیولوژی دهان
  • رشته سلامت دهان
  • رشته بهداشت حرفه ای
  • رشته بهداشت خانواده
  • رشته جراحی فک و صورت
  • و …

شرایط پذیرش پزشکی بدون کنکور ؟

برای پذیرش در رشته‌های یاد شده و به علت داشتن متقاضیان زیاد، ضوابط و شرایط خاصی وجود دارد که برای هر کدام از رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی متفاوت است و شرایط متقاضی نیز در آن تاثیرگذار خواهد بود. بهتر است جهت آشنایی مفید و شروعی آگاهانه با مشاوران مجرب و متخصص ما در مرکز مشاوره ایران نوین تماس گرفته تا بدون نگرانی از هرگونه ابهام و سوال، حرکت خود را به سوی موفقیت آغاز کنید.

حرف آخر

تبلیغات پزشکی بدون کنکور امروزه زیاد و زیادتر دیده می‌شود و علاقمندان می‌توانند در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در یکی از رشته‌های ارائه شده توسط سازمان سنجش به ادامه تحصیلات دانشگاهی بپردازند. در این بین برخی از مراکز که این امکان را ارائه می‌دهند هزینه‌های مالی بسیاری را برای داوطلب در پی‌دارند، برای نمونه موسسه پردیس‌های خودگردان یکی از این مراکز است که هزینه‌های تحصیلی در آن بسیار سنگین است و هر کسی توان پرداخت هزینه‌های آن را ندارد.

برای همین مرکز مشاوره ایران نوین با دارا بودن کادری مجرب از مشاورین عالی تحصیلی، آماده راهنمایی شما علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *