وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی

پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی

پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی

عفونت ادراری در زنان همیشه شایع است و دلایل مختلفی دارد و این عفونت ادراری بعد از رابطه جنسی هم ممکن است ایجاد شود. یکی از کارهای مهمی که باید بعد از رابطه جنسی باید انجام دهید، این است که حتما برای دفع ادرار اقدام کنید. حال در این مقاله درباره پیشگیری از عفونت ادراری بعد از رابطه جنسی می پردازیم.

پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی

سعی کنید دقیقا قبل از رابطه جنسی ادرار نکنید تا بعد از انجام رابطه جنسی، در مثانه شما ادرار وجود داشته باشد که ادرار کنید. پس بعد از نزدیکی حتما اجابت مزاج کنید حتی اگر نیازی به خالی کردن مثانه ندارید. این اقدام مخصوصا برای زنانی که مدام دچار عفونت ادراری می شوند واجب تر است و باید حتما این عمل را انجام دهند.

ادرار کردن بعد از رابطه جنسی

پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی

همانطور که عرض کردیم، ادرار کردن بعد از رابطه جنسی بسیار مهم و واجب است و بسیار برای زنان مفید است مخصوصا زنانی که در عفونت ادراری سابقه دارند و مدام تجربه می کنند. حال سوال اینجاست که ادرار کردن بعد از نزدیکی چه فایده ای دارد؟

بهتر است گفته های دکتر الیسا دویک را در این زمینه بیان کنیم. دکتر الیسا دویک که پزشک متخصص زنان می باشد، می گوید : زمانی که رابطه جنسی انجام می شود و عمل دخول صورت می پذیرد، باکتری هایی که در اطراف مقعد وجود دارند به دلیل عمل دخول، جابجا می شوند و به دهانه واژن نزدیک می شوند و این باکتری ها عفونت ادراری را بوجود می آورند. حال اگر بعد از رابطه جنسی سریعا به دستشویی رفته و ادرار نمایید، این باکتری ها از بین می روند.

بعد از رابطه جنسی در وان حمام بنشینید

پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی

جهت پیشگیری از عفونت ادراری یکی دیگر از راهکارها این است که وان حمام یا یک تشت را آب گرم بریزید و به این آب مقداری روغن نارگیل اضافه کنید. بعد از رابطه جنسی درون آب حدود 15 دقیقه بنشینید. این عمل را روزانه بمدت یک ربع مخصوصا بعد از رابطه جنسی انجام دهید که موجب آبرسانی به ناحیه واژن می شود.

اگر واژن دچار تورم و تحریک باشد، اینگونه استراحت کردن در وان آب گرم، آن را از بین می برد و درصد احتمال ابتلا به عفونت واژینال را می تواند کاهش دهد. دقت داشته باشید که در وان هرگز از مواد شستشو و محصولات بهداشتی استفاده نکنید زیرا واژن را تحریک می سازد.

شستشوی واژن بعد از رابطه جنسی

پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی

در حین رابطه جنسی، بطور معمول و بنا بر اعمالی که در حین رابطه انجام می گیرد، بزاق دهان، باکتری های انگشتان دست به دهانه واژن مالیده می شود. بطور کلی بزاق – باکتری های دهان، انگشت و مقعد، می تواند عفونت های باکتریایی و مخمری را برای زنان افزایش دهد.

پس برای پیشگیری از عفونت ادراری بعد از رابطه جنسی باید ناحیه واژن را با آب گرم و استفاده از صابون غیر معطر بشویید و شستشوی آن از جلو به عقب انجام شود تا باکتری های ناحیه مقعد به واژن نرسد. تاکید می کنیم که به هیچ وجه داخل واژن را نشویید زیرا به باکتری های مفید واژن آسیب می زنید و همین امر موجب بهم خوردن شرایط محیطی واژن شده و عفونت های مختلف را موجب می شود.

مطالعه نمایید

تقویت ماهیچه های واژن و افزایش میل جنسی

عفونت واژن | عفونت ناحیه تناسلی

درمان قطعی عفونت واژن با عنبرنسا | پهن الاغ ماده

مکمل کرن بری مصرف نمایید

یکی دیگر از کارها جهت پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی این است که مکمل کرن بری مصرف شود. زنانی که در عفونت ادراری سابقه دارند باید بعد از این که رابطه جنسی انجام داد، باید از مکمل کرن بری استفاده کنند.

مقدار مصرف کرن بری برای پیشگیری از عفونت ادراری : روزانه یک بار مصرف شود.

لباس زیر نخی بپوشید

یکی از فواید لباس زیر نخی این است که جریان هوا را به راحتی از خود عبور می دهد و واژن را همیشه خشک نگه میدارد و اجازه نمی دهد رطوبت موجب رشد باکتری در ناحیه واژن شود. لباس زیر نایلونی و تنگ را بمدت طولانی نپوشید. زیرا هوا در اطراف واژن در حرکت نیست و کمبود اکسژن موجب رشد باکتری و ایجاد باکتری می شود. همچنین این لباس ها رطوبت را نگه می دارند. رطوبت نیز فضایی ایده آل برای رشد قارچ و باکتری است.

مصرف خوراکی های سرشار از پروبیوتیک

پیشگیری از عفونت ادراری بعد از نزدیکی

بعد از رابطه جنسی بهتر است که یک میان وعده بخورید. این میان وعده چقدر خوب است که موجب سلامت واژن شود. بهتر است میان وعده هایی همچون : کیمچی – ماست – کامبوچا و تمام خوراکی های تخمیر شده…

این خوراکی های تخمیر شده، باکتری های خوب و مفیدی برای واژن محسوب می شوند.

اگر از این خوراکی های بعد از رابطه جنسی میل کنید، باکتری های مفید و خوب واژن بهبود می یابند و همین امر موجب موجب کاهش درصد ابتلا به عفونت مخمری واژن می شود.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *