وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

این عوامل عمرتان را کوتاه میکند | طول عمر

این عوامل عمرتان را کوتاه میکند | طول عمر
این عوامل عمرتان را کوتاه میکند | طول عمر

دانشمند نام‌آشنای علم تغذیه سه عامل چاقی، ناامیدی و بی‌خوابی را از عوامل کوتاه‌کننده طول عمر برشمرد.

پروفسور منوچهر جعفریان صبح امروز در همایش اصلاح تغذیه که توسط انجمن پیشگیری و مهار دیابت این شهرستان برگزار شد، گفت: سلامتی یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به انسان‌ها است که معمولاً زمانی که انسان به بیماری می‌افتد قدر آن را می‌داند.

وی با اشاره به بیماری دیابت و اشاره به علائم آن ادامه داد: دیابت هیچ علامت خاصی ندارد که نشان‌دهنده بیماری در انسان باشد چراکه جزو پنج بیماری است که علامت خاصی از خود بروز نمی‌دهد بلکه در مراجعه به پزشک می‌توانیم از ابتلا به آن باخبر شویم.

جعفریان متذکر شد: از مهم‌‌ترین علائم عمومی دیابت تشنگی و ادرار زیاد است که با آزمایش ابتلا به بیماری نمایان می‌شود.

دانشمند نام‌آشنای علم تغذیه و صاحب چندین اثر ارزشمند تغذیه از کشور سوئیس متذکر شد: دائماً قند در خون از طرف مغز برداشته می‌شود چراکه مغز 140 گرم قند مورد نیاز خود را از خون می‌گیرد.

وی با اعلام این‌که پیاده‌روی و تحرک می‌تواند از ایجاد دیابت جلوگیری کند، تصریح کرد: بدن انسان بدون گلوکز که قند ویژه مغز است نمی‌تواند حرکت کند البته باید گفت که قند با قلب سروکار ندارد و نیروهای قلب از طریق چربی تامین می‌شود.

جعفریان آجرهای ساختمان پروتئین را اسیدهای آمینه نام برد و گفت: با غذای سالم می‌توان از ابتلا به امراض جلوگیری کرد و باید بدانیم که چه غذایی را برای خوردن انتخاب می‌کنیم همچنین با رفتن سراغ غذاهای گیاهی می‌توانیم تنی سالم داشته باشیم.

وی با اشاره به فشار خون که از عوامل شایع مرگ و میر انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: هفت عامل با تحقیقات چندین ساله محققان ثابت کرده که باعث ایجاد سکته هستند که این عوامل شامل فشار خون بالا، قند خون بالا، چربی خون بالا، افراط در خوردن چربی و غذاهای حیوانی، چاقی، بی‌تحرکی و سیگار هستند.

جعفریان با تاکید بر این‌که قند خون انسان را از بین می‌برد، اظهار کرد: در تحقیقات اعلام شده هر 19 دقیقه یک پای انسان در دنیا براثر دیابت قطع می‌شود و هر 60 دقیقه نیز یک کلیه از کار می‌افتد.

وی با اعلام این‌که می‌توانیم دیابت را با تغذیه صحیح کنترل کنیم، عنوان کرد: هم‌اکنون سالم‌ترین تغذیه را افراد مبتلا به دیابت دارند.

جعفریان با اعلام این‌که وقتی که می‌توان هر روز صبح با نیم ساعت پیاده‌روی و تحرک سالم باشیم لزومی ندارد به دکتر مراجعه کرده و او به ما بگوید به دیابت مبتلا هستیم، گفت: معتقدم تا زمانی که زندگی می‌کنیم باید شاد باشیم و تحرک داشته باشیم تا به دکتر مراجعه نکنیم.

این دانشمند علم تغذیه سه عامل چاقی، ناامیدی و بی‌خوابی را از عوامل کوتاه‌کننده طول عمر برشمرد.

وی با تاکید بر این‌که 10 اسید آمینه خیلی مهم در بدن وجود دارند که اختلال در آن‌ها باعث ایجاد بیماری می‌شود، گفت: آهن نیز از دیگر مواردی است که کمبود و زیاده‌روی در آن باعث ایجاد بیماری می‌شود.

جعفریان ادامه داد: بسیار توصیه می‌شود مردان تنها یک بار در هفته گوشت مصرف کنند چراکه از ابتدای آغاز حیات تا لحظه مرگ مردان آهن از دست نمی‌دهند و انباشتگی آهن باعث ایجاد سکته می‌شود.

این دانشمند ایرانی علم تغذیه در سوئیس راز بیماری‌ها را نبود اسیدهای آمینه دانست و گفت: برای انباشته نشدن آهن در بدن، حجامت و اهدای خون یکی از راه‌های بسیار تاثیرگذار است.

منبع : به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس

بازنشر » berroz.com

این عوامل عمرتان را کوتاه میکند | طول عمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *